واکنش ها به حمله در دانشکده شریف و تقاضای اساتید دانشگاه شریف برای کناره گیری دولت رییسی

بدنبال حوادث جنایت بار حمله به دانشکده شریف توسط ماموران امنیتی روز دوشنبه واکنشهایی در سطح اساتید دنشگاه شریف و دیگر دانشگاهها بدنبال داشت 65 تن از اساتید برجسته این دانشگاه در بیانیه ای خاطر نشان ساختند که ما یک کشور داریم بنام ایران که متعلق به همه ماست و باید به آینده آن بیندیشیم. و اگر چرخه جهنّمی خشونت بالا بگیرد، کشور ما به چه سمت سویی خواهد رفت و در صورت فروپاشی اجتماعی، و با وجود این همه دشمنان در اطراف ما، سر از کدام بیابان بی انتها و بی امید در خواهیم آورد. انها راه خروج از بحران را کناره گیری دولت و مجلس دانستند .و گفتند که ایران متعلق به همه است. نمی توان سلائق، خواسته ها، اندیشه ها، مصوّبات، قوانین و حتّی اجتهاد یک اقلیت را بر جمع بزرگی تحمیل کرد. غالب مردم ایران مسلمانند ولی بوضوح اکثریت آنان دولت ناکارآمد کنونی را که از ضعیف ترین دولتمردان تاریخ جمهوری اسلامی تشکیل شده نمی پسندند.دولتی که با تحریم گسترده انتخابات توسط مردم به روی کار آمده و مجلسی که به دلیل نظارت مستمر استصوابی از افراد کارآمد و کاردان خالی شده است، نمی توانند بحران های فزاینده کشور را حل کنند. ما مجلس و دولت کارآمدتر و باسوادتری می خواهیم.
انها همچنین خواستار جمعاوری گشت های منکراتی و ارشادی شدند چون جز بسط منکرات کاری انجام نمی دهند.
همچنین ر بدنبال اعتراض دانشجویان تبریز به حمله نیروی انتظامی به حریم دانشگاه شریف نیروی انتظامی حریم شکست و وارد دانشگاه تبریز شد و دانشجویان را مورد ضرب و شتم شدید قرار داد.
به دلیل قطع اینترنت تعداد معدودی ویدیو منتشر شده است، اما پیام‌های بسیاری از تبریز رسیده که حاکی از میزان بالای وحشی‌گری نیروهای حکومتی است.
دانشگاه تبریز از دانشگاه‌های مهم ایران است که در ۲۰ تیر ۷۸ هم شاهد چنین برخوردهایی بود و حالا دوباره همان رفتار با دانشجویان تکرار شده است.
همچنین روز دوشنبه حدود صد نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر مقابل دانشکده ریاضی این دانشگاه تجمع کردند. اصلی ترین مطالبه دانشجویان تجمع کننده، آزادی دانشجویان بازداشتی حوادث اخیر بود.چند تن از مسئولان ارشد دانشگاه امیرکبیر از جمله رئیس دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شده و سخنان آنها را شنیدند و با دانشجویان به گفتگوی رو در رو پرداختند. در نهایت این تجمع دانشجویی در فضایی آرام و بدون بروز درگیری پایان یافت. همجنین جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران نیز در این دانشگاه اقدام به برگزاری تجمع و سردادن شعار کردند.
در این میان رسول جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف که سعی کرده جنایت در دانشگاه شریف را مخفی سازد طی سخنانی گفت دانشجویانی که دستگیر شده‌اند در اولین فرصت آزاد می‌شوند. مسئولان امنیتی قبول کردند کسانی که خطای جدی داشته‌اند، بر اساس پروتکل‌های دانشگاه به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود. همچنین علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم هم گفته آمار دقیقی از دانشجویان بازداشتی و زخمی شامگاه یکشنبه در دانشگاه شریف نداریم. و دانشگاه‌ها و وزارت علوم در حال استخراج آمارند وی گفت غالب دستگیری‌ها خارج از دانشگاه بوده‌است و تاکید کرد نیروی‌های امنیتی داخل دانشگاه کسی را دستگیر نمی‌کنند اما اگر به بیرون دانشگاه بروند، بالطبع این اتفاق رخ خواهد داد وی همچنین برخلاف آن‌چه تصاویر نشان می‌دهد، ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به حریم دانشگاه و متعاقباً بازداشت دانشجویان در محوطه دانشگاه را مطلقاً رد کرده و البته در عین حال گفته از جهت قانونی رئیس دانشگاه می‌تواند از دستگاه‌های امنیتی بخواهد که به داخل دانشگاه بیایند.
این برخوردهای خشونت‌بار از ضعف و زبونی حکومتی حکایت دارد که امروز دانش‌آموزان دبیرستانی هم علیه آن شعار می‌دهند و نظام ایدئولوژیکش را به چالش می‌کشند. و عملا خود را در برابر علم و دانش قرار داده است و چهره واقعی حود را اشکار ساخته و در عین حال نشان داده که دولت رییسی ضعیفترین دولت بعد از انقلاب است.