کشته شدن یک فرمانده یگان راکتی حزب‌الله لبنان در حمله ارتش اسرائیل

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در پی حملات هوایی روز سه‌شنبه ارتش اسرائیل به جنوب لبنان سه جنگجوی حزب‌الله از جمله دو فرمانده آنها کشته شدند.
براساس این اعلام «محمد حسین شاهوری» «فرمانده یگان موشکی منطقه غربی نیروهای رضوان» که پرتاب موشک به سمت خاک اسرائیل از مناطق مرکزی و غربی لبنان را هدایت می‌کرد در یک حمله هوایی در کفار دونین در جنوب لبنان کشته شد. محمود ابراهیم فضل الله، «از نیروهای واحد موشکی حزب‌الله» نیز در همین حمله هوایی کشته شده است.
به گفته ارتش اسرائیل،اسماعیل یوسف باز، فرمانده بخش ساحلی حزب‌الله در منطقه عین ابل نیز از دیگر فرماندهان حزب‌الله است که در حمله جداگانه اسرائیل به جنوب لبنان کشته شده است.
ارتش اسرائیل با نشر ویدیویی در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرده است که یک جت جنگنده آن اسماعیل یوسف باز، یکی از فرماندهان منطقه ساحلی حزب‌الله را با هدف گرفتن خودروی او در منطقه عین بعال در جنوب لبنان کشته است.
در بیانیه ارتش اسرائیل گفته شده که اسماعیل باز در تدارک و طرح‌ریزی شلیک راکت‌ها و موشک‌های ضدتانک از منطقه ساحلی لبنان به سوی اسرائیل نقش داشته است.
بنا به این گزارش این فرمانده میدانی حزب‌الله که سه‌شنبه در حمله هوایی اسرائیل کشته شد، «ابوجعفر باز» لقب داشت و یکی از اعضای کلیدی در تشکیلات نظامی حزب‌الله در میدان به شمار می‌رفت.
حزب الله بدون ارائه جزئیات در مورد شرایط کشته شدن یا درجات آنها، کشته شدن سه جنگجوی خود را تایید کرد.
حزب‌الله همچنین بیانیه‌ای تسلیت در سوگ ابوجعفر باز صادر کرد، اما به نقش او در این گروه شبه‌نظامی اشاره‌ای نکرد.