در حوادث ناشی از کار در سال گذشته، «۲۱۱۵ نفر» جان خود را از دست داده‌اند

علی ضیایی، رئیس گروه بررسی صحنه جرم این سازمان، روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه، به خبرگزاری ایلنا گفت که این آمار «در مقایسه با سال قبل از آن ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است».
آقای ضیایی با بیان اینکه «سقوط از بلندی همواره بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار به خود اختصاص می‌دهد» گفت:‌ در سال گذشته نیز ۹۸۳ نفر از قربانیان حوادث محیط‌های کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند که ۴۶.۵ درصد کل تلفات را در بر می‌گیرد.
او همچنین اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار کارگر نیز در حوادث کار مصدوم شده و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

بر همین اساس استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب در سال‌ گذشته بیشترین آمار مرگ بر اثر حوادث کارگری را به خود اختصاص داده‌اند.
فعالان و تشکل‌های مستقل کارگری همواره درباره آمار بالای مرگ و مصدومیت کارگران در ایران به ‌دلیل فقدان ایمنی هشدار می‌دهند و آمارهای رسمی در این‌باره را بسیار کمتر از آمارهای واقعی ارزیابی می‌کنند.
سازمان پزشکی قانونی پیشتر اعلام کرده بود که در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ در مجموع یک هزار و ۷۷ کارگر در ایران حین کار و ماموریت شغلی جانشان را از دست داده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن ۱۵.۷درصد افزایش یافته بود.