سخنان متناقض و ادعاهای کذب وزیر کشور درباره حجاب و حکومت دوران خاندان پهلوی

احمد وحیدی وزیر کشور، با اشاره به اینکه استقامت مردم ایران دشمنان را در همه عرصه‌ها به ویژه جنگ ترکیبی اخیر با شکست روبرو کرده،‌ ادعا کرد زنان بی‌حجاب برای حضور در خیابان‌ها پول دریافت می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به این که استقامت و ایستادگی مردم موجب وقوع انقلاب اسلامی شد، گفت ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ۳۴ سال پس از فوت خمینی، مردم همچنان علاقمند خمینی و انقلاب هستند.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان این موضوع که شاه واگذاری اراضی را با هدف نابودی کشاورزی انجام داده بود، گفت مردم گول این فریب‌ها را نخوردند و وارد میدان مبارزه با رژیم شدند.
وحیدی مدعی شد اقدام شاه در واگذاری اراضی کشاورزی، موجب شد تا در سال ۵۷ بیش از ۸۰ درصد از کشاورزی ایران وابسته به واردات شود. وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از صنعتی که در زمان شاه درباره‌ی آن تبلیغ می‌شد، صنایع را وابسته و مونتاژ خواند و گفت بر خلاف ظاهر پر سر و صدا، صنعت ایران وابسته به مونتاز برخی از اقلام بود. وحیدی گفت این اقدامات صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کرده بود.
وحیدی طوری از آسیب دیدگی اقتصاد کشور به خاطر صنایع مونتاژ صحبت می‌کند، که گویی ایران کشوری صنعتی بوده است و این اقدامات موجب فروپاشی اقتصاد و پس‌رفت اقتصاد ایران شده است.
در دوران پهلوی، اقتصاد به بخش‌های کوچکی در تجارت و تولید پارچه و صنایع وابسته‌ای مانند دخانیات مربوط می‌شد و پیش از صنایع مونتاژ صنعتی در کشور وجود نداشت و اقتصادی نبود که این صنایع بخواهد آن را نابود سازد. بخش عمده‌ی کارآفرینی در حوزه‌ی صنعت در دوره‌ی پهلوی ایجاد شد و صنایع بزرگی همچون کارخانجات مینو، کفش ملی و حتی پوشاک و صنایع نساجی، و همچنین صنایع بزرگ فولاد در ایران به وجود آمدند که تاثیر زیادی بر صنعتی شدن و رشد شاخص‌های اقتصادی ایران داشتند که با وقوع انقلاب اسلامی تمامی این صنایع پویا مصادره و به تدریج با قرار دادن افراد نابلد در این کارخانه‌ها همگی ورشکسته و نابود شدند.
وحیدی در بخش دیگری از سخنانش دفاع از زن در دوران پهلوی را تنها در حد شعار و تبدیل کردن زن به کالا دانست و گفت گرچه آنها مدعی بودند که می‌خواهند زنان را به موقعیت بهتر اجتماعی برسانند،‌اما نتیجه‌ی اقدامات آنها این بود که زنان از جشن فرهنگ و هنر مبتذل سر درآورند و به نام فرهنگ، زن را به کالایی همچون فرهنگ غرب تبدیل کردند.
جمهوری اسلامی طوری از جایگاه زنان در دوران پهلوی انتقاد می‌کند که گویی در دوران جمهوری اسلامی زنان به جایگاهی که شایسته آنها بوده رسیده‌اند. بر خلاف این ادعاها، نه تنها موقعیت زنان در دوران جمهوری اسلامی بهبود پیدا نکرده بلکه حتی وضعیت اشتغال زنان هم بهتر نشده است. تنها رشدی که در دوران جمهوری اسلامی برای زنان حاصل شده، در حوزه‌ی آموزش عالی بوده است، که آن هم به این دلیل بوده که آنها با تلاش خود توانسته‌اند به این موقعیت دست پیدا کنند. با این وصف وضعیت اشتغال زنان به نسبت جمعیت و همچنین تحصیلات از دوران پهلوی بسیار بدتر شده است. با وجود افزایش قابل توجه درصد زنان تحصیل‌کرده، اما درصد اشتغال زنان نسبت به دوران پهلوی تغییر چندانی نکرده است و همچنان کمتر از ۲۰ درصد است.
وحیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش‌های شاه برای منکوب روحانیت گفت شاه از اثربخشی حرکت روحانیون اطلاع داشت و به همین دلیل تلاش می‌کرد تا روحانیون را منکوب کند.
وحیدی همچنین با اشاره به تلاش‌های غرب برای ترویج بی‌بندوباری و ولنگاری، گفت آنها برای ترویج بی‌بندوباری هزینه می‌کند و به افراد پول می‌دهند تا در خیابان با وضع نامناسب تردد کنند.
این اظهارات در حالی عنوان می شود که خود جمهوری اسلامی هم به خوبی می داند که کنترل حجاب دیگر امکان‌پذیر نیست و با وجود پلمب اماکن و پیامک‌های بی‌حجابی، اما جامعه دیگر تصمیم ندارد که زیر بار حجاب برود و عملا امکان مجبور کردن مردم به داشتن حجاب، حداقل در فضاهای عمومی از جمهوری اسلامی سلب شده و همانگونه که جمهوری اسلامی ایران می‌گوید، فعلا تمرکز بر کنترل حجاب در حوزه‌ی ادارات و سازمان‌های دولتی است.