دولت رییسی ومعظل واکسیناسیون

ابراهیم رئیسی رئیس جمهورروز پنج شنبه درجلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا ازاقدامات و تلاش‌های انجام شده برای مقابله و مهار موج پنجم کرونا تشکر کرد و ضمن اینکه اظهار داشت چهار گام تحولی در مقابله با این بیماری محق شده، ا‌ظهار داشت بستر لازم برای تحقق گام‌های بعدی فراهم شده است.
وی همچنین به تحول در تولید واکسن داخلی اشاره و ضمن اینکه آن را اولین گام در تحقق برنامه‌های برای اجرای اهداف از پیش تعیین شده برای مهار کرونا دانست، یادآور شد تولید واکسن‌های داخلی از جمله واکسن فخرا، رازی و همچنین توسعه خطوط تولید واکسن برکت شتاب گرفته است.
وی دلیل این شتاب را تسریع در صدور مجوزهای قانونی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و در عمل هر اقدامی که در زمینه واکسن صورت گرفته، مرتبط با فعالیت‌های دولت خود دانست.
این در حالی است که دستگاه دیپلماسی دولت ابراهیم رئیسی ادعا می‌کند اقداماتی که در زمینه واردات واکسن انجام شده است در نتیجه پیگیری‌هایی است که وزارت امور خارجه در خصوص واردات واکسن و گفتگو با طرف‌های خارجی انجام داده است.
ابراهیم رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه واردات واکسن در روزهای گذشته سرعت قابل توجهی پیدا کرده است و در این زمینه به حدود ۵۰ میلیون دوز واکسن رسیده‌، به تسریع سرعت واکسیناسیون نیز اشاره کرد و اظهار داشت واکسیناسیون قابلیت افزایش تا دو میلیون دوز در روز را نیز دارد.
رئیس جمهور با اشاره به ضرورت سرعت بخشی از انجام واکسیناسیون، بازگشایی مدارس را ضروری خواند و با بیان اینکه مقدمات بازگشایی مراکز علمی، آموزشی و مدارس فراهم شده است، کاهش محدودیت برای فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها را نیز از جمله مواردی دانست که به زودی محقق خواهد شد.
ادعای دستگاه دیپلماسی وزارت امور خارجه در خصوص نقش‌آفرینی در واردات واکسن و همچنین رایزنی برای واردات واکسن در حالی انجام می‌شود که عمده این اقدامات و هماهنگی‌ها در دولت قبلی انجام شده و دولت جدید که هنوز روابط دیپلماتیک خود را هنوز آغاز نکرده و حتی برای آغاز مذاکرات وین، خواستار سه ماه مهلت شده است، و به گفته‌ی ناظران در این فرصت کوتاه و با توجه به کندی اقدامات در خصوص روابط بین‌الملل این امکان را نداشته است که صفر تا صد اقدامات در خصوص واردات واکسن را انجام دهد.