ادامه بررسی صلاحیت‌ها و واکنش ها به معرفی ضرغامی

گرچه پیش بینی میشد که کابینه معرفی‌شده توسط ابراهیم رئیسی با کمترین حاشیه و مخالفت در مجلس انقلابی مواجه شود .و کاندیداهای معرفی شده وی با کمترین چالشی مورد تایید قرار بگیرند و رای اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند، اما سه روز بررسی صلاحیت ها و چالش های زیادی که چه در مجلس و چه در فضای مجازی پیرامون آن شکل گرفت نشان داد که شرایط آن گونه که پیش بینی میشد بدون چالش پیش نخواهد رفت.
در واکنش به معرفی ضرغامی برای وزارت میراث فرهنگی، محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این موضوع که تجربیات ضرغامی هیچ تناسبی با وزارت میراث فرهنگی ندارد، معرفی وی به عنوان وزیر میراث فرهنگی و حضور وی در این وزارتخانه را اهانت به بخش قابل توجهی از نخبگان میراث فرهنگی و اساتید برجسته این حوزه دانسته و از آن انتقاد کرده است.
وی در بخشی از مخالفت خود با بیان این موضوع که هیچ یک از سوابق، تجربیات و تحصیلات و عملکرد گذشته وی تناسبی با وزارت میراث فرهنگی ندارد، از اینکه رئیسی وی را برای این وزارتخانه معرفی کرده است، ابراز تعجب کرده است.
بیغش همچنین با بیان این موضوع که وی به عنوان یکی از کاندیداها و مدعیان ریاست جمهوری، حتی رئیسی را به عنوان رئیس جمهور قبول نداشته است، از وی به این علت که وی حتی یک سخنرانی هم به نفع وی در تهران برگزار نکرده و دعوت اعضای ستاد رئیسی برای انجام سخنرانی در تهران را نپذیرفته، انتقاد کرده است.
وی معرفی ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی را یک سهم خواهی سیاسی خوانده و با ناشیانه دانستن آن، تاکید کرده است که اداره این وزارتخانه با سهم خواهی سیاسی ناشیانه محقق نخواهد شد. بیغش همچنین تاکید کرده است که کارنامه ضرغامی نشان می‌دهد وی در چینش مدیریتی اعتقادی به انتصابات تخصصی ندارد. وی همچنین خاطرنشان کرده است که سابقه مدیریتی ضرغامی نشان می‌دهد که وی از هر فرصت مدیریتی به عنوان فرصتی برای تجمیع دوستان سیاسی خود استفاده می‌کند. بیغش همچنین با ضعیف دانستن تجربه مدیریتی ضرغامی در صدا و سیما خاطرنشان کرده است که آثار و تبعات اقدامات غیرکارشناسی و فله‌ای وی در این نهاد همچنان ادامه دارد.
وی در ادامه با بیان این موضوع که یکی از شروط حضور در نهاد گردشگری داشتن وجاهت ملی و اعتبار بین‌المللی فردی است که می‌خواهد در مسند وزارت بنشیند، یادآور شده است که آقای ضرغامی نه وجاهت ملی معقولی دارد و نه در سطح بین‌الملل فردی آشنا به شمار می‌آید. بیغش همچنین ابراز اطمینان کرده است که اگر ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد حوزه گردشگری در دو سطح ملی و بین‌المللی از هم می‌پاشد.
وی همچنین حضور ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی را زمینه ساز نابودی سرمایه‌های عظیم میراث فرهنگی و زحمات و تلاش‌های نخبگان میراث فرهنگی دانسته است که تمام عمر خود را صرف حفظ و نگهداری میراث تاریخی، تمدنی و هویتی ایران کردند.
بیغش تاکید کرده است که فردی باید در راس این وزارتخانه قرار بگیرد که دارای قدرت رایزنی بین‌المللی بالایی باشد .
نماینده مردم شازند در مجلس با بیان این موصوع که برخی از 19 وزیر پیشنهادی که به مجلس معرفی شده‌اند، توهین آشکار به نمایندگان است، تاکید کرده است این افراد در شان دولتی که با شعار عدالت و حذف ویژه خواری و ویژه پروری و مبارزه با فساد و تبعیض به صحنه انتخابات وارد شده، نیست.
وی در ادامه با بیان این موضوع که دادن سهم به افراد و گروه‌های خاص مردم و دلسوزان نظام را آزرده خاطر کرده، گفته است اقدام رئیسی در معرفی این افراد، مبتنی بر عدالت‌محوری نیست.
وی در بخشی دیگر از برنامه‌ی ضرغامی نیز انتقاد کرده و گفته است این برنامه به قدری عجولانه تنظیم شده که برنامه‌ها و گفتمان‌ها بیشتر با گفتمان و ساختار وزارت فرهنگ قاطی شده است و در راستای اهداف و برنامه‌های صنعت گردشگری نیست