تبلیغات وزیر بهداشت برای ستاد اجرایی فرمان امام و تزریق منابع مالی به ستاد برای تولید واکسن

در حالیکه آمار جانباختگان بیماری کووید 19 به مرزهفده هزار نفر رسیده و منابع غیررسمی خبر از امار حداقل دوبرابری مرگ ومیر داده اند و بیست و شش استان کشور در حوزه قرمز و هشدار درمورد شیوع کورونا قرار گرفته اند .وزیر بهداشت که با مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام ملاقات کرده بود در یک اقدام تبلیغاتی برای ایجاد پرتره و تصویری پاک از نهادهای اقتصادی وابسته به نهادرهبری مدعی شد جمهوری اسلامی توانسته در کوتاه‌‌تر از دو ماه از یک واردکننده تجهیزات پزشکی به تولیدکننده و سپس به یک صادرکننده تبدیل شود ویکی از اضلاع اصلی خلق این حماسه، ستاد اجرایی فرمان امام بوده است . وزیر بهداشت علاوه بر مواضع تبلیغاتی برای ستاد اجرایی فرمان امام همچنین خبر داد که منابع مالی خود را برای ساخت واکسن به شرکتهای دانش بنیانی قرار میدهد که عمدتا متعلق به ستاد اجرایی میباشند. وی گفت ستاد اجرایی فرمان امام قدم‌‌های بسیار مهم و بزرگی در توسعه زیرساخت‌‌های کشور به خصوص برای نقاط کم‌‌برخوردار و مرزی در شرایط سخت تحریم برداشته است؛ امیدواریم با عنایت و حمایت مقام رهبری که همواره توصیه و سفارش اکید برای رسیدگی به محرومان داشته‌اند، همه در کنار هم گام‌های موثری برداریم.
وی درباره تولید واکسن در کشور گفت تولید واکسن رویکرد تردیدآمیز در دنیاست و ما با کمک شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان از هیچ‌‌جای دنیا عقب نیستیم و بزرگترین افتخار ما این است که ملت ما می‌‌داند در اوج تحریم محتاج خارج از کشور نیستیم و به جای این‌‌که برای پیش‌‌خرید واکسن از کشورهایی که برای دادن واکسن به کشورهای دیگر بلاتکلیفند، سرمایه‌‌گذاری کنیم و مذاکراتی با تولیدکنندگان بزرگ واکسن در دنیا داریم و امیدواریم بتوانیم در قالب یک پروژه مشترک با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، زیرساخت درازمدت برای تولید واکسن‌های انسانی و دامی را در کشور ایجاد کنیم.
وی همچنین گفت که اگر چه خیز جدید بیماری را داریم و خیلی از کشورها ممکن است دچار این تنش و گرفتاری باشند اما در کمتر از 50 روز توانستیم مرگ‌‌ها را به نزدیک 30 مورد برسانیم که یکی از ابعاد این موفقیت بسیج ملی مقابله با کرونا بود و سامانه 4030 به‌‌عنوان یکی از موفق‌‌ترین و کارامدترین سامانه‌‌ها اگر در کنار ما نبود این دستاورد امکان‌‌پذیر نبود.این درحالیست که امار مرگ مبتلایان روزانه به 230 نفررسیده است .
نمکی با اشاره به تولید وتوزیع داخلی داروهای مورد نیاز برای کرونا گفت در اوج تحریم و گرفتاری‌‌های ناشی از تحریم‌‌های ظالمانه هرگز ملت ما احساس حقارت نکردند و این افتخار جمهوری اسلامی ایران است که حتی یک بیمار ما در هیچ بیمارستانی سرگردان نشد و حتی یک بیمار ما به دلیل کمبود امکانات بر بیمار دیگر ارجح دانسته نشد حتی یک بیمار از مهاجران افغانستانی بدون کارت اقامت نیز پشت در هیچ بیمارستانی به دلیل بی‌‌بضاعتی اقتصادی از درمان محروم نماند.
ادعای آقای نمکی در حالیست که اکثر بیمارستانهای تهران ظرفییتهای
مریضها پر شده است و بیمارستان مسیح دانشوری اکنون در راهرو هم مریضها بستری هستند . در این میان وزیر بهداشت برای دلجویی از نهادهای قدرت و سرپوش گذاشتن از ضعف مدیریتش به تبلیغ برای
ستاد اجرایی دست یازیده و منابع مالی وزارت بهداشت را هم به اسم مبارزه با کورونا و تولید واکسن به انها تزریق کنند .