قالیباف در قامت ریاست مجلس

بدنبال افتتاح مجلس در روز چهارشنبه و جلسه جناحهای مختلف و رای گیری غیر رسمی برای ریاست مجلس با قطعی شدن شانس بالای پیروزی محمد باقر قالیباف ،در رای گیری رسمی یک ساله ریاست مجلس ،امروز پنجشنبه حاج بابایی رقیب اصلی قالیباف در رای گیری شرکت نکرد ودررقابت نهایی میرسلیم و فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی با محمد باقر قالیباف قرار گرفتند که در نهایت قالیباف با 230 رای در رای گیری نمایندگان، به عنوان رئيس مجلس يازدهم انتخاب شد. میرسلیم و عباسی به ترتیب ۱۲ و ۱۷ رای به دست آوردند.همچنین دیروز شایعه کناره گیری حاجی بابایی به نفع میرسلیم شنیده می شد که حاجی بابایی آن را تکذیب کرد اما در نهایت او امروز برای ریاست مجلس نامزد نشد.
قاضی‌زاده و نیکزاد نواب اول و دوم هیأت رئیسه مجلس یازدهم شدند
نیکزاد که وزیر مسکن احمدی نژاد بود و روابط نزدیکی نیزبا رییسی قوه قضاییه دارد مورد حمایت نمایندگان از مناطق ترک زبان بود . او در اائتلافی غیر رسمی با جناح قالیباف برای ریاست کاندیدا نشد و به نایب رییس دوم اکتفا کرد قالیباف در اولین نطق خود به عنوان رئیس مجلس یازدهم گفت: خداوند را شاکرم که برای خدمت توفیق به مردم عزیزمان خدمت پیدا کردم.وی افزود شما نمایندگان محترم مردم بر بنده منت گذاشتید و توفیق خدمتگذاری را در هیئت رئیسه به بنده دادید. جا دارد از همه کارشناسان، کارمندان و نیروهایی که مسئولیت امنیت را برعهده داشتند، تشکر کنم
باقر قالیباف در مجلس جدید که کمترین میزان مشارکت را در جذب ارا مردم داشته ، میخواهد سبک مدیریت جهادی را به نمایش بگذارد و در عین حال دولت روحانی را در یک منگنه نظارتی قرار دهد و در صورت لزوم مجلس رانیز آماده ارایه پیشنهاد طرح تغییر قانون اساسی به رهبری سازد . او هنوز مردد است ونمی داند در چه شرایطی امکان حضورش در قوه مجریه خواهد رفت که تجربه عملی بیشتری دارد .