سخنگوی دولت و بی اطلاعی از وضعییت دستگیری یک استاد دوتابعییتی


علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوالت خبرنگاران در مورد دستگیری خانم فریبا عادلخواه پژو هشگر علوم اجتماعی که شهروند ایرانی فرانسوی است و ظاهرا مدت یک ماه است که بوسیله سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده است گفت من اطلاعی در این زمینه ندارم، خبر را شنیدم و نمی‌دانم چه کسی وی را بازداشت کرده است و به چه دلیلی صورت  گرفته است.

ربیعی همچنین در مورد ارتباط دولت با پایگاه نخبگان و اظهارات پیشین جهانگیری گفت که پیشنهاد من این است که خوانش نکنیم، جایگاه آقای جهانگیری در دولت سفت و محکم است. سامان سیاسی ما بر اساس نهادهای میانجی به طور کلی ضعیف است و ارتباطی با دولت‌ها ندارد. یکی از اهداف ما در دولت گسترش این نهادها بود و موفق بودیم. خیریه‌هایی که در این دولت افزایش پیدا کرده، به اندازه کل خیریه‌هایی است که در گذشته شکل گرفته است. ما آیین نامه‌ها را اصلاح کردیم. جامعه اگر می‌خواهد با ثبات بماند باید با نهادهای میانجی ارتباط داشته باشیم.درست است که مشکلات مادی وجود دارد و باعث کاهش اعتماد شده است ولی نوع بازتاب اخبار و عدم تحلیل آنها نیز در این مسیر تاثیرگذار است. ایستادگی ما در این ۴۰ سال نتیجه اعتماد مردم به نظام بوده است و باید تقویت شود.

اعلام بی اطلاعی سخنگوی دولت از وضعییت خانم عادلخواه که دستگیری وی میتواند در روابط ایران و فرانسه تاثیر بگذارد نشانگر کامل عدم اقتدار و اختیار دولت روحانی در امور امنیتی کشور است و این نشانه است که روحانی حوزه ا ین حوزه را کامل به نهادرهبری و اطلاعات سپاه واگذار کرده است .