اصغرزاده و نقد وضع موجود

ابراهیم اصغرزاده در گفتگو با ایران آنلاین، با اشاره به اینکه مردم اعتماد خود را چه نسبت به اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب از دست داده‌اند، گفت مشروعیت حکومت باید ترمیم شود.
وی اظهار داشت حکومت باید سخنگوی ملت باشد و نهادهای مربوط به حاکمیت شرایطی را ایجاد کنند که حکومت به عنوان نمابنده ملت عمل کند.
اصغرزاده افزود مشروعیت یعنی اگر موشکی در سوریه شلیک می‌شود، ملت از اقدام دولت و حکومت راضی باشد.وی خاطرنشان کرد حرف اصلی مردم این است که چرا منابع ملی در جای دیگری مصرف می‌شود. وی این سوالات را سوالات پاسخ نداده به جامعه عنوان کرد و تاکید کرد بسیاری از سیاست‌هایی که در سطوح بالای تصمیم‌گیری تنظیم می‌شود، به نمایندگی از منافع مردم نیست.
اصغرزاده همچنین خاطرنشان کرد باید دید حکومت چه رفتاری داشته که مردم فکر می‌کنند انقلاب به دنبال تبدیل جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی است.
وی همچنین اظهار داشت مردم فکر می‌کنند اصول‌گرا و اصلاح‌طلب هردو دست‌شان در دست یکدیگر است.
اصغرزاده همچنین از صدا و سیما به خاطر از دست دادن مشروعیتش انتقاد کرد و گفت صدا و سیما با ارائه‌ی خوانشی از انقلاب که مورد تایید گرداننده‌های صدا و سیما است، بخشی از سرمایه خود را صرف تخریب انقلاب می‌کند.
وی اظهار داشت صدا و سیما می‌خواهد به جامعه بقبولاند و افکار عمومی را به این سمت هدایت کند که انقلابیون به خاطر پوشاندن و چادر چاقچور و ریش و قیافه و اعتقادات انقلاب کردند. وی در ادامه سخنانش گفت این رفتارهای صدا و سیما موجب روی اوردن جوانان به نئولیبرالیسم و نفرت از انقلاب می‌شود.
اصغرزاده همچنین از تصرف دولت در منابع نفتی و چاه‌های نفتی به نام انفال انتقاد کرد و از حکومت به این دلیل که این سرمایه‌ها را هرجور می‌خواهد می‌فروشد و هزینه می‌کند انتقاد کرد.
او گفت با این رفتارها ملت نمی‌توانند فکر کنند دولت نماینده انهاست
او اظهار داشت تا وقتی که نفت به توده مردم بر نگردد و مردم صاحب سهام نشوند اعتمادشان به حکومت بر نمی‌گردد.
اصغرزاده همچنین گفت هیچ ایدئولوژی حق ندارد به حریم شخصی افراد، حریم شخصی خانواده‌ها، گروه‌ها، احزاب، به اندیشه و فکر آنها نفوذ کند و انها را محاکمه کند. وی گفت مردم به خاطر این ارزش‌ها انقلاب کرده‌اند و ارزش‌های قابل دفاع انقلاب هستند.
اصغرزاده جامعه ایران را جامعه‌ای ثروتمند خواند و گفت مساله این است که مردم ایران احساس می‌کنند به طور دائم در یک نابرابری ساختاری حضور دارند. وی تاکید کرد این فقر نیست که باعث شورش می‌شود، بلکه احساس بی‌عدالتی موجب اعتراض و شورش مردم می‌شود. وی گفت به همین علت باید شرایط طوری باشد که در کشور آزادی و عدالت همزمان ایجاد شود.
اظهارات ابراهیم اصغرزاده را می‌توان اظهاراتی ساختارشکنانه و بی‌سابقه عنوان کرد.وی در این گفتگو به صراحت از تاکید جمهوری اسلامی بر حفظ ارزش‌ها و باورهای مذهبی انتقاد کرده و گفته است بر خلاف انچه که جمهوری اسلامی اصرار دارد بیان کند، انقلاب اسلامی برای حفظ ارزش‌ها نبود.
این اظهارات، حتی بر خلاف باورها و اعتقادات پیشین اصغرزاده درباره انقلاب اسلامی هم هست.
ابراهیم اصغرزاده به خاطر نقش و حضورش در گروگان‌گیری و تصرف لانه جاسوسی مورد انتفاد گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی قرار دارد.
گرچه وی در سال‌های اخیر به منتقد سیاست‌ها و رفتارها و عقاید پیشین خود تبدیل شده است، اما بسیاری از افراد و گروه‌ها همچنان او را به خاطر رفتارهای ارزش‌گرایانه و رادیکال او در اوایل انقلاب سرزنش می‌کنند و مورد انتقاد قرار می‌دهند.
نتقدان می‌گویند تبری جستن اصلاح‌طلبان از رفتارهای پیشین و ژست سیاسیون ازاد و لیبرال گرفتن فقط به این دلیل است که آنها بتوانند مردم را دوباره پای صندوق رای بکشانند.