تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران به دلیل “تشدید تنش‌های هسته‌ای”

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، به دلیل “ادامه تشدید تنش‌‌های هسته‌ای” با ایران علیه این کشور تحریم‌هایی جدید وضع کرده است.

طبق این بیانیه که روز پنج‌شنبه هفتم تیر منتشر شده، چند شرکت و نهاد که به نقض تحریم‌های ایالات متحده در ارتباط با تجارت نفتی با جمهوری اسلامی متهم هستند مشمول این تحریم‌ها می‌شوند.
مطابق بیانیه، ایالات متحده آمریکا سه شرکت و ۱۱ کشتی را که فرآورده‌های نفتی یا پتروشیمی ایران را حمل و نقل می‌کرده‌اند را تحریم می‌کند و تمام دارایی‌ها و منافع این شرکت‌ها را مسدود خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «ایران در یک ماه گذشته گام‌هایی را در جهت گسترش بیشتر برنامه هسته‌ای خود برداشته که با اهداف صلح‌آمیز قابل قبول مغایرت داشته‌اند. اقدامات ایران برای گسترش ظرفیت غنی‌سازی در پی ادامه عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همگام با سخنان مقام‌های ایران مبنی بر تغییر در دکترین هسته‌ای این کشور مایه نگرانی است.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در واکنش به تحریم‌های جدید در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «ما متعهد هستیم از تمام ابزارهای در اختیارمان برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده کنیم.»