رهبر حوثی‌ها مجددا به گسترش حملات این گروه در اقیانوس هند تهدید کرد

با از سرگیری حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ طی دو روز گذشته، پس از یک دوره آرامش نسبی که به مدت دو هفته به طول انجامید، عبدالملک الحوثی، رهبر شبه‌نظامیان حوثی‌، مجدداً مدعی شد که حملات موشکی و پهپادی این گروه شبه‌نظامی در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند ادامه خواهد یافت.
رهبر حوثی‌ها پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت طی یک سخنرانی گفت: که شبه‌نظامیان تحت رهبری او به دنبال گسترش حملات خود به کشتی‌ها در اقیانوس هند هستند. او پیش‌تر آغاز حملات این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی در اقیانوس هند را اعلام و بر گسترش آن تاکید کرده بود.
عبدالملک الحوثی، همچنین تاکید کرد که تا زمانی که جنگ در نوار غزه و محاصره این باریکه توسط اسرائیل ادامه داشته باشد، حملات حوثی‌ها به جنوب دریای سرخ ادامه خواهد داشت.
او علاوه بر این، ادعا کرد که میزان هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با اسرائیل به یک کشتی در هر دو روز می‌رسد. وی در ادامه افزود: تعداد کشتی‌های اسرائیلی هدف گرفته شده در ۲۰۲ روز جنگ غزه به ۱۰۲ کشتی رسیده است.
رهبر شبه‌نظامیان حوثی همچنین با اشاره به اینکه این حملات برای واشینگتن گران تمام شده است، گفت: عملیات بیمه یک کشتی برای برخی شرکت‌ها در آمریکا بالغ بر ۵۰ میلیون دلار هزینه‌ در پی داشته است. به گفته وی، اقدامات آمریکا برای توقف حملات به کشتی‌ها، واشینگتن را از نظر مالی متحمل هزینه و از نظر اقتصادی بر آن تأثیر می‌گذارد.

این اظهارات رهبر حوثی‌ها چند ساعت پس از حمله به یک کشتی در جنوب غربی عدن و یک روز پس از تلاش برای حمله به یک کشتی با ۱۸ خدمه آمریکایی منتشر شد.

حوثی‌ها که از ۱۹ نوامبر سال گذشته تاکنون کشتیرانی بین‌المللی را در دریای سرخ هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهند، مدعی‌اند که کشتی‌های هدف حملات آنها اسرائیلی بوده یا عازم بنادر اسرائیل است.
ادامه تهدیدها و حملات تقریباً روزانه حوثی‌ها در دریای سرخ بسیاری از شرکت‌ها را مجبور کرد مسیرهای طولانی‌تر و گران‌تری را در اطراف قاره آفریقا طی کنند.
حملات حوثی‌ها، به ویژه پس از حمله تل‌آویو به سفارت تهران در دمشق و در پاسخ به آن پرتاب بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سوی اسرائیل توسط جمهوری اسلامی، نگرانی‌های بین‌المللی از احتمال گسترش جنگ و بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه را به‌طور بی‌سابقه‌ای تشدید کرد.