فرماندهان سپاه و حکومتی‌ها در زیرزمین

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره زمان و نحوه پاسخ اسرائیل به حمله تهران، مقام‌های اسرائیلی در طول این هفته دست‌کم دو بار برای پاسخ به جمهوری اسلامی آماده شده اما پیش از اجرای آن تجدید‌نظر کردند.
مقام‌های اسرائیلی به «آکسیوس» گفتند، کابینه جنگ این کشور «به‌دلایل عملیاتی» از واکنش به ایران در این هفته صرف‌نظر کرده است.

شبکه «ای‌بی‌سی‌ نیوز» به نقل از برخی مقام‌های اسرائیلی، که هویت آن‌ها را فاش نکرد، نوشت کابینه جنگ اسرائیل شماری از گزینه‌های پاسخ به حمله ایران را بررسی کرده است. حمله به گروه‌های نیابتی ایران در منطقه و خودداری از هدف‌ قرار دادن خاک این کشور و همچنین حمله سایبری به نهادهای حکومتی در جمهوری اسلامی از جمله گزینه‌هایی است که به شورای جنگ اسرائیل پیشنهاد شده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به زمان‌بندی این واکنش‌ها گفت، اسرائیل به احتمال زیاد پس از عید «پسح» به ایران واکنش نشان خواهد داد. عید پسح یهودیان دوشنبه ۳ اردیبهشت آغاز و تا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. این مقام ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی‌ نیوز تاکید کرد، شرایط ممکن است تغییر کند و اسرائیل پیش از عید پسح اقدام به حمله کند.
این مقام آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز گفت، سپاه پاسداران در آماده‌باش کامل قرار دارد و شماری از فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی در «خانه‌های امن» و تاسیسات زیرزمینی پناه‌ گرفته‌اند.

جمهوری اسلامی، شنبه ۲۵ فروردین، ده‌ها موشک و پهپاد به سوی اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به حمله اسرائیل علیه کنسولگری تهران در دمشق دانست.
در حالی که جمهوری اسلامی می‌گوید این حملات پایگاه‌های نظامی در خاک اسرائیل را هدف گرفت، ارتش اسرائیل اعلام کرد ۹۹ درصد از موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده از سوی ایران را رهگیری و منهدم کرده است.