گزارش خبری: مطالبه‌گری نمایندگان مجلس برای رفاه خود، رسایی: به ما خانه و خودرو بدهید

حمید رسایی نماینده منتخب دولتی که چندی پیش توانست با 4 درصد آرای واجدین شرایط به عنوان نفر دوم به مجلس شورای اسلامی راه یابد، با اشاره به عدم حمایت مالی دولتی برای تبلیغات انتخاباتی خود، از هیات رییسه بعدی مجلس خواست تا به نمایندگان خانه، خودرو، دفتر و امکانات دیگر بدهند.
بر اساس گزارش‌ها روز یکشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه رسایی در کانال شخصی خود نوشت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی مثل دفتر، وسیله نقلیه، عوامل دفتر، محل اسکان برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را برای ایفای وظیفه نمایندگی منتخبان فراهم کند.
این روحانی حامی حکومت که در سال‌های اخیر و با اظهار نظرهای عجیب و غریب به طور مداوم نام خود را بر سر زبان‌ها می‌انداخت پس از ناکامی در دو انتخابات و رد صلاحیت در دوره‌های گذشته توانست با اقلیت آرا به مجلس راه پیدا کند با اینحال پیش از ورود به مجلس جدید مطلبه‌گری‌ در راستای رفاه خود را آغاز کرده است.
این در حالی است که هنوز مجلس دوازدهم ترکیب کامل خود را نیافته است و برخی نمایندگان در دور دوم برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند با این وجود اختلافات و نزاع میان اصحاب قدرت و برای قدرت بیش از پیش افزایش یافته است.
چندی پیش روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در یادداشتی با متوهم خواندن حمید رسایی بدون اشاره به اظهارات وی در خصوص فراهم نمودن خانه و خودروی نمایندگان، او را به راه‌اندازی جریانی برای رسیدن به کرسی ریاست مجلس متهم کرد.
درگیری لفظی طیف‌های حامی جمهوری اسلامی تا جایی پیش رفت که پس از حضور «حمید رسایی» در برنامه گفت‌وگوی زنده خبری شبکه دو صداوسیما، خبرگزاری تسنیم و فارس رسانه‌های حامی دولت همزمان با محکوم کردن این برنامه اعلام کردند که صداوسیما قصد دارد تا آقای رسایی را تطهیر کند.
در این برنامه تلوزیونی حمید رسایی با حمله به برخی رسانه‌ها به دلیل حمایت از محمدباقر قالیباف رییس فعلی مجلس، اعضای هیات مدیره این رسانه‌ها را تیم رسانه‌ای قالیباف خواند که می‌خواهند او را رییس مجلس بعدی کنند.
به نظر می‌رسد که جنگ قدرت و سهم‌خواهی مسوولان جمهوری اسلامی روی تازه‌ای از خود نشان داده است و حکمرانان دیگر نسبت به علنی شدن این جنگ ابایی ندارند.
نمایندگان مجلس که نام منتخب مردم را یدک می‌کشند بدون توجه به وضعیت معیشتی و مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تنها به فکر پر کردن جیب خود هستند و از هیچ تلاشی برای استفاده از رانت‌های مختلف دریغ نمی‌کنند.
چندی پیش و در فضای مجازی تصویری از فیش حقوقی مالک شریعتی نماینده مجلس که خود رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس است، خبرساز شد. در این فیش یکصد میلیون تومانی هزینه‌هایی نظیر تلفن همراه، دفتر، ایاب و ذهاب و ناهار بیش از همه جلب توجه می‌کرد با این وجود این نماینده مجلس بدون تکذیب، در توییتی نوشت: همه 286 نماینده چنین فیش حقوقی را دارند نمیدانم چرا برای من درز کرده است.