حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به مواضع حزب‌الله در لبنان

حزب‌الله لبنان از “حمله موفقیت‌آمیز پهپادی” به یک پایگاه هوایی اسرائیل خبر داده است.
حزب‌الله گفت که یکی از پایگاه‌های نظامی اسرائیل در شهر طبریه، واقع در غرب این کشور را روز چهارشنبه هدف حمله پهپادی قرار داده است، رخدادی که از آن به عنوان عمیق‌ترین حمله به خاک اسرائیل نام برده شده است.
از آغاز جنگ کنونی غزه تاکنون، حزب‌الله که هر روز با اسرائیل تبادل آتش داشته است، هیچ‌گاه موفق نشده بود که تا به این حد عمق خاک اسرائیل را هدف بگیرد.
این گروه شبه‌نظامی گفت که یکی از سامانه‌های جاسوسی نیروی هوایی اسرائیل را هدف گرفته و با انبوه پهپادهای تهاجمی خود توانسته نقاط محدودی را که در نظر داشت، مورد اصابت قرار دهد.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که یک فروند پهپاد در نزدیکی یکی از تقاطع‌های اصلی منطقه منفجر شد که اگرچه تلفاتی در بر نداشت، اما خساراتی به بار آورد. بر اساس گزارش رسانه دولتی کان اسرائیل، مقامات این کشور به ساکنان منطقه درباره احتمال وقوع حمله پهپادی دیگری نیز هشدار دادند.
چند ساعت پس از این حمله ارتش اسرائیل نیز در حملات هوایی تلافی‌جویانه یک پایگاه حزب‌الله در بعلبک لبنان را هدف قرار داد.
درگیری نظامی بین حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل در دو روز گذشته افزایش یافته است. ارتش اسرائیل در حملات تلافی‌جویانه هوایی به بعلبک در شمال شرقی لبنان یک پایگاه حزب‌الله را هدف قرار داده است.
طبق گزارش‌ها، حمله به پایگاه حزب‌‌الله بزرگ‌ترین حمله به منطقه بعلبک از زمان آغاز درگیری‌های نوار غزه بوده است. این پایگاه در ۱۰۰ کیلومتری عمق خاک لبنان قرار گرفته است.
رسانه‌های لبنانی و اسرائیلی همچنین گزارش دادند که علاوه بر بعلبک، چندین هدف نیز در مناطق “نبی چیت” و “بریتال” مورد اصابت موشک‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

حمله پهپادی حزب‌الله پس از آن گزارش شده است که ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که حسین ابراهیم مکی، یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی حزب‌الله در جنوب لبنان در حمله پهپادی اسرائيل در نزدیکی شهر صور کشته شده است.

حسین ابراهیم مکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله در شاخه “جبهه جنوبی” بود که پیش‌تر فرماندهی لشکر ساحلی حزب‌الله لبنان را بر عهده داشته است.
به گفته ارتش اسرائیل، مکی در بحبوحه جنگ حملات تروریستی بسیاری را علیه اسرائیل طراحی و اجرا کرده بود.

در درگیری‌های اسرائیل و حزب‌الله لبنان از هفت ماه گذشته تا کنون دست‌کم ۴۱۳ نفر در سمت لبنان کشته شده‌اند که اکثر آن‌ها را شبه‌نظامیان تشکیل می‌دهند. ۷۹ تن از این افراد غیرنظامی بوده‌اند. اسرائیل همچنین اعلام کرده است که ۱۴ سرباز و ۱۰ غیرنظامی اسرائیلی در هفت ماه گذشته در جریان حملات حزب‌الله جان خود را از دست داده‌اند.