تماس‌ مقامات در رابطه با تنش میان جمهوری اسلامی و اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه ۲۷ فروردین در تماسی تلفنی با شماری از همتایان خود در خاورمیانه و اروپا بر حمایت ایالات متحده از اسرائیل پس از حملات تهران و همچنین بر ثبات منطقه‌ برای جلوگیری از گسترش درگیری نظامی تأکید کرد.
در حالی که مقامات جمهوری اسلامی مدعی شده‌اند که حمله نظامی علیه اسرائیل با اطلاع‌رسانی قبلی صورت گرفته، پنتاگون اعلام کرد واشنگتن از پیش در مورد این حمله مطلع نشده بود.
به گفته پنتاگون لوید آستین در تماس تلفنی با ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین، وزیر دفاع اسرائیل، وزیر دفاع آلمان و وزیر دفاع قطر با محکوم کردن حملات ایران خاطر نشان ساخت ایالات متحده به دنبال درگیری نظامی با جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش رویترز یک سخنگوی پنتاگون گفت: اینکه اسرائیل تصمیم به انتقام‌گیری از ایران بکند یا خیر، موضوعی مربوط به اسرائیل است.

از سوی دیگر وزیر خارجه چین در تماسی تلفنی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت این کشورقاطعانه حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم می‌‌کند و آن را نقض جدی قوانین بین‌المللی و امری غیرقابل قبول می‌داند. به گزارش خبرگزاری رسمی شینهوا، وانگ‌‌ یی به حسین امیرعبداللهیان گفت چین معتقد است که ایران می‌تواند در عین محافظت از حاکمیت و کرامت خود، وضعیت را به خوبی مدیریت کند و مانع از آشفتگی بیشتر منطقه شود.
طبق این گزارش چین از جمهوری اسلامی به دلیل هدف قرار ندادن کشورهای همسایه و منطقه و همچنین تأکید بر پیگیری مستمر سیاست حسن همجواری و دوستانه قدردانی کرده است.
به نوشته شینهوا امیرعبداللهیان نیز با اشاره به محکوم نکردن حمله هوایی به کنسولگری ایران در دمشق توسط شورای امنیت، حمله نظامی ایران به اسرائیل را در چارچوب حق دفاع از خود توصیف کرده و گفت:ایران مایل به خویشتنداری است و قصد تشدید بیشتر تنش‌ها را ندارد.