سفر و مذاکره معاون وزیر خارجه انگلیس درتهران


عباس عراقچی با اشاره به اینکه اروپا حتی درون مرزهای خود استقلال عمل ندارد، از اینکه اروپا همچنان از اجرا کردن اینستکس خودداری می‌کند انتقاد کرد و اظهار داشت عدم پایبندی اروپا به تعهدات برجامی خود، به دلیل عدم اراده است نه اینکه نمی‌تواند.

در این دیدار معاون وزیر امور خارجه انگلیس ضمن درخواست از ایران برای پایبندی کامل به برجام، تاکید کرده بود دولت بریتانیا خواستار آن است که هرچه زودتر و سریع‌تر کانال مالی اینستکس را هرچه سریع‌تر عملیاتی کند. اما در همین حال وزیر امور خارجه ایران تاکید دارد توازنی بین تکالیف ایران در برجام با حقوقی که از برجام دریافت می‌کند وجود ندارد و ایران دلیلی برای ادامه تعهدات ندارد.

معاون وزیر امرو خارجه ایران با تاکید بر اینکه تصمیم با کاهش تعهدات ایران در برجام یک تصمیم ملی و غیربازگشت است تاکید کرده است که ایران به کاهش تعهدات خود تا زمانی که خواسته‌های این کشور تامین شود ادامه خواهد داد.

در همین حال معاون وزیر امور خارجه ایران، خواستار بازپرداخت سریع بدهی انگلستان به ایران شد و با اشاره به اینکه خودداری انگلستان از پرداخت این بدهی به هیچ عنوان پدیرفتنی نیست، تاکید کرد این بدهی باید سریعا پرداخت شود. عباس عراقچی همچنین از انگلستان به خاطر همراهی با امریکا در اتهام زنی به ایران در خصوص حمله به تانکر‌های ژاپنی انتقاد کرد و خاطرنشان کرد اقدام انگلستان برای همراهی با امریکا تنها به تنفرتاریخی ایران از بریتانیا دامن خواهد زد.