دستورات رئیسی درباره تشکیل جلسه‌ی شورای آب

اقدامات و تصمیمات ضد و نقیض در خصوص مساله‌ی آب در ایران،‌ با وجود کمبودها و تنش‌های در زمینه‌ی آب در ایران وجود دارد، همچنان ادامه دارد.
ابراهیم رئیسی، روز یکشنبه در جلسه دولت ضمن هشدار درباره‌ي مساله‌ی خشکسالی، بر ضرورت تشکیل سریع جلسه‌ی شورای عالی آب تاکید کرد و اظهار داشت اگرچه مشکل کم‌آبی جدی است اما بخشی از مشکل با مدیریت و توزیع عادلانه منابع آب موجود قابل حل است.
وی در عین حال بر ضرورت استفاده از نیروهای جوان، کارآمد و انقلابی در استان‌ها برای پیشبرد اهداف دولت و امور کشور تاکید کرد و از استانداران خواست تا امیدآفرینی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
اظهارات ابراهیم رئیسی در این خصوص با که با وجود کم‌آبی مساله‌ی آب با مدیریت درست در حالی مطرح می‌شود،‌که به گفته‌ی کارشناسان مهم‌ترین اقدام مدیریتی در این خصوص مدیریت بر مصرف آب و توسعه‌ی راهکارهایی است که با حفظ منابع زیرزمینی و ذخایر آبی، از بحرانی‌تر شدن شرایط جلوگیری می‌کنند.
دولت و برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران در حوزه‌ی آبی، ضمن کم‌توجهی به راهکارها و سیاست گذاری‌هایی که از منابع آبی کشور محافظت می کند همچنان به دنبال توسعه‌ی راهکارهای کوتاه‌مدت برای حل مساله‌ی کم آبی هستند و بدون توجه و تمرکز بر سیاست‌های مبتنی بر مدیریت آب، به دنبال توسعه‌ی راهکارهایی هستند که هرچه بیشتر مصرف آب را افزایش می‌دهد و لاجرم بحران کم‌آبی و تنش کم‌ابی را نیز تشدید می‌کند