تداوم اعتراضات صنفی معلمان در شهرهای مختلف

در ادامه اعتراضات معلمان نسبت به رفع تبعیض، اجرای کامل رتبه‌بندی و اجرای کامل همسان‌سازی بازنشستگان، صدها تن از معلمان ایران در شهرهای مختلف روز پنج‌شنبه مجددا تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، با انتشار فیلم وتصاویر از تجمع سراسری معلمان دستکم در چهل شهر در مناطق مختلف کشور از جمله کرمانشاه، بروجرد، شیراز، پل‌دختر، ساری، اصفهان، مریوان، خرمشهرو تهران، خبر داده است .
در صورت تصویب لایحه رتبه‌بندی، میزان دریافتی معلمان شاغل بنا بر مدرک دانشگاهی، تخصص و سابقه آنها افزایش می‌یابد.معلمان معترض خواستار آن شده‌اند که لایحه رتبه‌بندی تصویب و اجرا شود و میزان دستمزد دریافتی آنها تا ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها افزایش یابد.پیش از این، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب یک طرح قانونی در همین رابطه، بدون در نظر گرفتن ملاحظات معلمان، هشدار داده بود.
این در حالیست که لایحه رتبه‌بندی روز چهارشنبه ۳۱ شهریور در سامانه قوانین مجلس ثبت شده و رئیس مجلس ایران وعده داده است که این لایحه در روزهای آینده برای بررسی به صحن مجلس برود.
دولت رییسی علیرغم شعارهایی که داده است هنوز نتوانسته خواسته معلمان را بر آورده کند . حکومت جمهوری اسلامی تاکنون بارها معلمان معترض و رهبران صنفی آنها را دستگیر کرده است ولی بخاطر تشکل انها و نیز ارتباط گسترده اجتماعی انها نتوانسته آنها را کاملا سرکوب و خاموش سازد . موقعیت اقتصادی معلمان روز به روز دشوار میشود با افزایش نرخ تورم این دشواری فشار بیشتری برشان و منزلت معلمان وارد میکند که با مقام معلمی مباینت دارد