رئیسی و ادعای امیدواری مردم نسبت به حل مشکلات

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، که جلسه معرفی استانداران استان‌های بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد هم بود، با اشاره به اینکه همه اعضای دولت وظیفه دارند با حرکت جهادی و انقلابی و با اولویت‌بندی نسبت به رفع مشکلات مردم گام بردارند، تاکید کرد استانداران باید مهم‌ترین مسایل و مشکلات مردم استان را شناسایی کنند و از همه ظرفیت‌ها برای برطرف ساختن مشکلات استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه همه امیدوارند که دولت سیزدهم مشکلات را حل کنند، اظهار داشت همه مردم حتی آنهایی که به وی رأی ندادند، ‌امیدوار هستند که دولت سیزدهم بتواند موجب ایجاد گشایش و آسایش در زندگی آنها شود، تاکید کرد همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و استانداران وظیفه دارند برای رفع موانع و مشکلات به ویژه در زمینه اشتغال و مسکن گام‌های ماندگار و سازنده‌ای بردارند.
رئیس جمهور از استانداران خواست مشکلات اصلی استان را شناسایی کنند و براساس برنامه و اولویت و با حرکت انقلابی و جهادی و با میدان دادن به جوانان و جوانگرایی برای برطرف کردن مشکلات حرکت کنند.
اظهارات ابراهیم رئيسی در این خصوص که مردم امیدوارند که دولت سیزدهم بتواند بخش مهمی از مشکلات مردم را مرتفع کند، درست است، اما نه به این دلیل که مردم به اقدامات تخصصی ابراهیم رئيسی امیدوارند. بلکه به این دلیل که پس از سال‌ها ناهماهنگی در حاکمیت و تلاش حاکمیت برای کارشکنی در کار دولت‌هایی که مورد پذیرش آن نبوده‌اند، امیدوارند که بتوانند از مزایای هماهنگی بین دولت و حاکمیت استفاده کنند.
با روی کارآمدن دولت ابراهیم رئيسی، گروههایی از مردم امیدوارند که بخش مهمی از مشکلات به واسطه‌ی همراهی و موافقت حاکمیت با دولت ابراهیم رئيسی مرتفع شود و همانگونه که رویکرد حاکمیت نسبت به برجام، واکسن خارجی و واکسیناسیون با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئيسی تغییر کرده است، در بقیه امور هم این هماهنگی موجب سهولت در زندگی مردم و رفع بخشی از مشکلات مردم بشود. هر چند بخاطر به کار گرفتن نیروهای غیر تخصصی در عمل دولت رییسی نخواهدنتوانست کاری به پیش ببرد در عین حال بدون توافق در مورد برنامه هسته ای و حل مسائل با امریکا همه وعده ها و شعارهای دولت رییسی نقش بر آب خواهد شد .