تداوم وضعییت بحرانی کرونا در ایران

در حالیکه در اخرین امار اعلامی از سوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی روزانه نزدیک به بیست هزار نفر به این بیماری مبتلا میشوند . و بیش از 480 نفر نیز جان سپرده اند و بسیاری، از جمله تعدادی از خود مقامات کشور‌، معتقدند آمار واقعی مرگ و ابتلا در ایران چند برابر ارقام رسمی است. علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، روز یکشنبه گفت با توجه به امکان وقوع پیک جدید بیماری در آبان، فاصله زمانی تا آبان ماه فرصت طلایی برای افزایش سرعت واکسیناسیون است ولذا باید به واکسیناسیون ۷۰ تا ۸۰ درصد برسیم که مرگ و میر کرونایی بسیار کاهش یابد. در این میان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله، وابسته به سپاه پاسداران، در مورد وضعیت واکسن نورا که قرار است سپاه آن را تولید کند گفت مشکل این است که وقتی ما برای همه کارهایمان باید مجوز بگیریم، نمی‌توانیم زمان را پیش‌بینی کنیم وی افزود این سختگیری‌ها معقول و مشروع است، اما با شرایط اضطرار مطابقت ندارد او همچنین خواستار پیش خرید واکسن نورا شد و گفت امیدواریم که واکسن را پیش خرید کنند که بتوانیم تولید کنیم. در مراحل قبلی که محققان دانشگاه وقت گذاشته‌اند، اما در مراحل تولید باید هزینه‌مان را به صورت پیش خرید تامین کنیم، اگر پیش خرید نکنند امکان تولید بسیار کم می‌شود. این در حالیست که حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، تابستان امسال در مراسم رونمایی از واکسن نورا گفت زمان آن رسیده که به آمریکایی‌ها واکسن بدهیم.
یکی از مسئولین وزارت بهداشت در مورد کادر درمان هشدار داده و گفته کادر درمان و بهداشت خسته شده اند و بعضی از آنها به خاطر ابتلای چندین باره به کرونا ویروس در وضعیت بسیار ناراحت کننده ای از نظر جسمی و روحی قرار دارند و برخی از آنهات چندین ماه است که به مرخصی نرفته اند و همین در تشدید اوضاع موثر است .
اغراق گویی افرادی مانند فرمانده سپاه در تهیه واکسن و جلوگیری از واردات واکسن که هدفهای زیادی از جمله کاسبی با مسئله واکسن را دامن زده بود و اکنون واردات به شکل وسیعی گسترش یافته است که نشاندهنده ان است که برای بدست اوردن پول جان ادمها نیز بازیچه این جریانات قرار میگیرد .