برکناری شخصیت جنجالی وزارت بهداشت و تداوم مرگ ومیر براثر کرونا

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی با صدور حکمی کیانوش جهانپور را از ریاست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه برکنار و محمد هاشمی را به جای او منصوب کرد.وی در حکم انتصاب محمد هاشمی از او خواسته ت تا یک سیاست واحد در اطلاع‌رسانی موضوعات مربوط به کرونا و واکسیناسیون اتخاذ کند. او همچنین خواستار پاسخگویی صادقانه و شفاف شده است.
کیانوش جهانپور در گذشته فردی جنجالی بود و منتقدان سیاست وزارت بهداشت در مورد تهیه واکسن کورونا را وقیمت بالای واکسن برکت نسبت به واکسن‌های تأیید شده جهانی را به عنوان پفیوزان تاریخ نام برده بود. که باعث شد عده زیادی خواستار برکناری وی شوند ولی دولت روحانی چنین کاری انجام نداد که این موضوع انتقادهای زیادی به همراه داشت.
در این میان علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد که در حال حاضر، ۲۱ استان در ابتلا و مرگ سیر نزولی دارند، هشت استان تازه از قله عبور کردند و در سه استان هم روند افزایشی متوقف شده است.
او همچنین افزود که پیش‌بینی پیک بعدی بیماری، در آبان ماه است.
آقای رئیسی گفت میزان واکسیناسیون روزانه باید به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز در روز برسد و برای این منظور، تیم‌های واکسیناسیون باید دو برابر شود.
پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری نیز با تأکید بر مؤثر بودن واکسن در پیشگیری از بیماری شدید و مرگ گفت بیشترین آمار فوتی‌های کرونا بین سنین ۴۰ تا ۶۰ سال است.
وی گفت آمار مرگ و میر بین کسانی که دو دوز واکسن را زده‌اند‌ به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
این درحالیست که تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت واکسن خبر می‌دهند و در برخی از مواقع، به دلیل اتمام موجودی، افراد بدون تزریق به خانه بازمی‌گردند. این در حالیست که مرگ ومیر همچنان بالای پانصد نفر میباشد . بحران کورونا نونه بارزی از بی کفایتی مقامات جمهوری اسلامی و بی توجهی به جان انسانها و ابزار شدن حکومت در دستان افراد منفعت پرست است که موج انتقاد جدی را در افکار عمومی به همراه داشته است .