سپاه پاسداران و تهدید علیه اقدامات اسراییل در حوزه هسته‌ای

در حالی که اسرائیل در روزهای اخیر ایران را بار دیگر به حمله به تاسیسات هسته‌ای تهدید کرد و اظهار داشت حمله به تاسیسات اتمی ایران همچنان ادامه خواهد داشت، رمضان شریف سخنگوی سپاه تلاش‌های اسرائیل برای شکست جمهوری اسلامی ایران را بی‌نتیجه خواند و با بیان اینکه اسرائیلی‌ها روز به روز بیشتر در تنگنا قرار می‌گیرند، اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران در حادثه‌ای همچون حادثه نطنز پاسخ‌های قاطعانه و غیرقابل تصوری به اسرائیل داده است. وی توضیحی در این باره که این پاسخ های قاطعانه و غیرقابل تصور چه بوده است نداد، اما در هنگام حملات اسرائیل به نطنز، بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که خسارت‌های جبران ناپذیری به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در نطنز وارد شده است که جبران آن برای جمهوری اسلامی ایران اگر غیرممکن نباشد، هزینه‌های زیادی به دنبال خواهد داشت و ممکن است ماه‌ها زمان لازم باشد تا تاسیسات به وضعیت پیش از حمله نظامی دست پیدا کنند.
وی همچنین با اشاره به اقدامات رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، به جوسازی‌های رسانه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، اشاره کرد و اظهار داشت ایران در معرض یک تهاجم سازمان یافته رسانه‌ای قرار گرفته است. وی با اشاره به این تهدیدات تاکید کرد باید برای مبارزه با این تهدیدات سازمان‌یافته، طرح نوینی در حوزه رسانه‌ای کشور ایجاد شود و معادلات دشمن به هم ریخته شود.
وی همچنین در بخشی از اظهاراتش به فضاسازی‌ها در مورد حادثه هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و اظهار داشت هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران تحت عملیات رسانه‌ای دشمنان‌اش قرار ندارد.
اظهارات سخنگوی سپاه در خصوص فضاسازی دشمنان در خصوص حادثه هواپیمای اکراینی در حالی عنوان می‌شود که سپاه با شلیک مستقیم به یک هواپیمای مسافربری، جان 170 شهروند ایرانی و غیرایرانی را گرفت و با وجود خطای فاحشی که رخ داد، هیچ یک از دست اندرکاران این حادثه هولناک نه تنها از کار خود اخراج نشدند، بلکه عذرخواهی رسمی هم نکردند و به توضیحاتی کلی و عذرخواهی تلویحی فرمانده سپاه اکتفا شد و علی خامنه‌ ای که به عنوان فرمانده کل قوا، مسئولیت اصلی این اقدام هولناک سپاه در حمله به هواپیمای مسافربری را به عهده دارد، مسئولیتی در این خصوص نپذیرفت و از هیچ کس به خاطر این اشتباه و مسئولیتی که متوجه شخص اوست عذرخواهی نکرد.
ضمن اینکه بسیاری هم در خطای انسانی بودن این حمله هوایی تردید دارند و این تردید را مطرح کرده ان که حمله به هواپیمای مسافربری اساسا عمدی بوده و با هدف تهدید جامعه جهانی به اقداماتی که ممکن است جمهوری اسلامی در واکنش به حملات نسبت به آن انجام دهد، صورت گرفته است.
سخنگوی سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان این موضوع که دشمنان در بحث رسانه تلاش می‌کنند ملت ایران را نسبت به گذشته پشیمان نشان دهد، اظهار داشت علاوه بر این، این رسانه ها در تلاش هستند تا با آشفته نشان دادن وضعیت فعلی کشور، مردم را نسبت به آینده ناامید کنند.
شریف در ادامه به تلاش های دشمنان برای مقصر جلوه دادن دولت در خصوص واردات واکسن اشاره کرد و با اشاره به اینکه علی خامنه‌ای بارها نسبت به واردات واکسن به مسئولین دولتی، توصیه کرده‌ است، اظهار داشت تمام تلاش دشمنان این است که نظام دینی را ناکارآمد نشان دهند.
سخنگوی سپاه در ادامه اظهاراتش ایران را امن‌ترین کشور منطقه دانست و با بیان این موضوع که ایران از نظر جغرافیا و ژئوپلتیک، در بهترین شرایط قرار دارد، به شکست سلطه امریکا در منطقه اشاره و تاکید کرد حتی خود امریکایی‌ها هم اذعان دارند که هژمونی آمریکا در خاورمیانه تکرار نخواهد شد.
وی ضمن انتقاد از بی‌اطلاعی نسل جدید از توانمندی‌ها، دستاوردها و پیشرفت‌های کشور، تاکید کرد این توانمندی‌ها باید به مردم و به خصوص نسل جدید معرفی و شناسانده شود.
شریف همچنین به توان بالای کشور اشاره کرد و اظهار داشت اگر جمهوری اسلامی ضعیف می‌بود، اینقدر علیه کشورمان توطئه و هزینه نمی‌شد