تهدید آمریکا و اسراییل علیه ایران و بر طبل جنگ کوبیدن گروههای تندرو

در حالی که هنوز بحث حمله به کشتی‌‎های اسرائیلی در دریای عمان نگرانی‌های وقوع جنگ را بار دیگر در ایران افزایش داده است و امریکا نیز اعلام کرده است که اطمینان دارد این حملات توسط ایران انجام شده است، گروه‌های تندرو در ایران همچنان بر طبل جنگ می‌کوبند و همچنان با اظهارات خود در تلاش هستند تا بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر جنگ تاکید کنند.
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان روز سه شنبه با تهدید اسرائیل به حمله توسط ایران به اسرائیل هشدار داد، اگر اسرائیل اقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران انجام دهد، ایران تلافی سنگین و پشیمان‌کننده‌ای علیه اسرائیل انجام خواهد داد. وی همچنین تهدید کرد اگر اسرائیل علیه ایران خطایی مرتکب شود، جمهوری اسلامی ایران امریکا و انگلیس را هم شریک جرم تلقی خواهد کرد و منافع آنها نیز در منطقه مورد تهدید واقع خواهد شد.
اظهارات و تهدیدهای شریعتمداری در حالی عنوان می‌شود که خود ایران و منافع جمهوری اسلامی ایران به خاطر حملات علیه دیگر کشورها و به ویژه اسرائیل مورد تهدید قرار دارد و جمهوری اسلامی با لجاجت اصرار دارد که هر اقدامی که مایل است در منطقه انجام دهد، اما کشورهای منطقه و نهادهای بین‌المللی اقدامی علیه ایران انجام ندهند.
این اظهارات تهدیدآمیز در حالی عنوان می‌شود که بنا به گفته رسانه‌های رسمی ایران یک کشتی نفتکش اسرائیلی در دریای عمان مورد اصابت چندین پهپاد قرار گرفته و دو تن از خدمه آن که تابعیت رومانیای و انگلیسی داشته‌اند کشته شده‌اند.
اسرائیل با اعلام این موضوع که این حمله توسط ایران انجام شده، تهدید کرده است که این حمله را تلافی خواهد کرد.
علاوه بر اسرائیل، رومانی و انگلیس نیز جمهوری اسلامی را تهدید کرده و عنوان کرده‌اند این اقدام ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.
مقام‎های ایران دست داشتن در این حملات را تکذیب کرده و عنوان کرده‌اند که این حملات پس از آن صورت گرفته که اسرائیل سوریه را به حمله به نفتکش‌های سوری تهدید کرده است. جمهوری اسلامی ایران گفته است که حمله به نفتکش‌های اسرائیلی در پی تهدید کشتی‌ها و نفتکش‌های سوری توسط اسرائیل صورت گرفته و ایران نقشی در آن ندارد.
این در حالیست که شرایط جمهوری اسلامی در منطقه بسیار شکننده است. جمهوری اسلامی ایران به نقض قطعنامه 2231 نیز متهم شده است که می‌تواند به بکار گیری مکانیزم ماشه و خروج انگلیس و فرانسه از برجام و فروپاشی رسمی برجام بینجامد. اقدامی که می‌تواند شرایط ایران را بسیار پرخطر کند و ایران را بار دیگر ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل قرار دهد.
گرچه ایران اسرائیل را تهدید کرده که است که با موشک‌های تقطه زن ایران، هیچ نقطه‌ای از خاک اسرائیل در امان نخواهد بود، اما این نکته را مورد توجه قرار نداده که در این صورت تمامی خاک ایران نیز زیر تیربار موشک‌های اسرائیلی با خاک یکسان خواهد شد، آن هم کشوری که به گفته‌ی خود مقام‌های جمهوری اسلامی پیشرفته ترین سلاح‌های کشتار جمعی را در اختیار دارد