عربستان شروط توافق با برجام و حضور در مراسم تحلیف

در حالیکه دور سوم مذاکرات میان ایران و عربستان انجام گرفته است و هنوز دو کشور بیانیه ای رسمی در مورد حل اختلافشان منتشر نکرده اند .رسانه ها به نقل از مقامات مجلس شورای اسلامی بدون ذکر جزییات گفته اند که یک هیئت عربستانی به ایران مسافرت خواهند کرد و در مراسم تحلیف رئیسی رییس جمهور حضور خواهند داشت . اگر این خبر درست باشد بعد از قطع روابط دو کشور در سال 94 این نخستین سفر رسمی هیات عربستانی و نشانه ای از بازگشایی سفارت دو کشور خواهد بود که رییسی نیز در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود به ان اشاره کرد .
در این میان به گزارش رویترز فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در گفتگوی با یکی از مراکز پژوهشی امریکا خاطر نشان ساخت که کشورش از هر گونه توافق هسته ای که عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای را تضمین کند، پشتیبانی خواهد کرد. وی گفت بزرگ ترین چالش، رسیدن به توافقی است که عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای را تضمین کند.وی همچنین گفت که عربستان همکاری نزدیکی با آمریکا برای تضمین ناوبری در سطح جهان دارد .
وی همچنین به نقش مخرب ایران در منطقه اشاره کرد و گفت ایران همچنان در سراسر منطقه جسورترین نیرو است و با تاثیر مخرب خود نیز بسیار فعال است جایی که جرات می کند در خاور میانه به طور مخرب رفتار کند وی به خطر افتادن حمل و نقل دریایی در خلیج فارس توسط ایران ، کمک نظامی به جنبش حوثی یمن و افزایش تنش در بحران سیاسی لبنان را از جمله این موارد دانست .
وی در مورد بحران یمن تاکید کرد که حوثی ها باید به جای راه حل نظامی، مذاکره و گفت و گو را بپذیرد تا بخشی از آینده یمن باشند.