آمادگی آمریکا برای از سر گیری انجام مذاکرات برجام

به گزارش ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد آمریکا آماده از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم در وین است. وی گفت ما آماده‌ایم به وین برگردیم و با متحدین خود، روسیه و چین به مذاکره غیر مستقیم بنشینیم و در ضمن، این ایران است که باید تصمیم‌هایی بگیرد که چگونه در این مسیر می‌خواهد پیش برود.
وی افزود دولت بایدن معتقد است دیپلماسی بهترین و مؤثرترین روش برای آن است که جمهوری اسلامی ایران برای همیشه و به طور قابل راستی‌آزمایی از دستیابی به سلاح هسته‌ای منع شود. ند پرایس گفت با طرفین مذاکره کننده در تماس هستیم و همه معتقدیم که ایران نباید هیچگاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در رابطه با شرکت انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید جمهوری اسلامی گفت این تصمیم مربوط به خود اتحادیه اروپا است.
بنظر نمی رسد که ایران به سرعت به مذاکرات برجام بر گردد ولی فشار اقتصادی ممکن است در اقدامات ایران تعدیلاتی بوجود آورد در این میان احتمالا دولت رییسی میخواهد نشان دهد که توافقی جدید میخواهد با امریکا انجام دهد تا سایه ظریف و روحانی برسر توافق نباشد .