ادامه اعتراضات و واکنش دولت به بحران خوزستان

در حالیکه اعتراضات همچنان درخوزستان ادامه دارد وتظاهراتی نیز در الیگودرز برگذار شده است وعده ای نیز در درگیریها زخمی شدند، و به گزارش عفو بین‌الملل ماموران به تیراندازی با فشنگ جنگی و تفنگ ساچمه‌ای متوسل شده و تاکنون دست کم هشت نفر کشته شده‌اند، حسن روحانی در سخنانی برای نخستین بار با برحق دانستن اعتراضات مردم خوزستان، خوزستان را قلب تپنده ایران دانست و با مرتبط دانستن مشکلات مردم خوزستان با خشکسالی اظهار داشت خشکسالی گسترده و کاهش بیش از ۵۰ درصدی بارندگی‌ها و برخی مشکلات از گذشته، باعث شده تا تنش آبی مردم این استان را آزار دهد.
وی همچنین با اشاره به کاهش آب پشت سدها اظهار داشت به علت مشکلاتی که در سال جاری در زمینه برق و آب ایجاد شده است، آب کمتری از سال‌های گذشته رها شده است و این مشکلات را به بار آورده است. وی خاطرنشان کرد هدف از محدودیت آزادسازی آب سدها تامین آب برای کشت پاییزه کشاورزان خوزستانی بوده است.
حسن روحانی اظهار داشت هیاتی برای شناسایی مشکلات به خوزستان اعزام شده است که بر اساس نظرات آنها اقدامات فوری انجام شده است.یکی از اقدامات فوری که حسن روحانی بر آن تاکید دارد، آزادسازی آب کرخه برای تامین نیازهای اولیه مردم خوزستان است، که به گفته کارشناسان گرچه اقدامی لازم و ضروری بود، اما به زودی مشکلات بیشتری را برای همین مردم ایجاد خواهد کرد و با نبود بارش در پاییز که تقریبا قطعی است، مشکلات آبی مردم خوزستان در پاییز دوچندان خواهد شد و در همان حال اعتراضات را هم بار دیگر تشدید خواهد کرد.
جمهوری اسلامی سال‌هاست عادت کرده است که برای حل مشکلات با انجام اقدامات موقتی، فعلا مشکلات را برطرف کند، اما معمولا با نادیده گرفتن و عدم اقدام به انجام اقدامات لازم و دائمی، در عمل فقط مشکلات را به تعویق می‌اندازد.حسن روحانی همچنین از مردم خوزستان خواست اجازه ندهند که دشمنان از اعتراضات آنها سواستفاده کنند و اعتراضات را به خشونت بکشانند. این سخنان در حالیست که نا کارامدی حکومت و فساد گسترده و بی توجهی به نیازهای استانهای غیر مرکزی مشکلات زیادی ایجاد کرده است . در عین حال عدم بکار گیری نخبگان بخاطر عدم داشتن تعهد سیاسی و مذهبی و نیز در گیریهای هسته ای که منابع مالی ایران را مسدود ساخته است عواملی است که بحرانهای کنونی ایران را رقم زده است