ترامپ و خداحافظی با معاونش مایک پنس برای انتخابات 2024

به گزارش رویترز ، به رغم گذشت چند ماه از آغاز ریاست‌جمهوری جو بایدن در آمریکا، نتیجه نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد اکثر جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ را رئیس‌جمهور واقعی این کشور می‌دانند و از نظر آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته این کشور تقلب شده است ودر همین زمینه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که معمولا حاضر نیست شکست را در هیچ حوزه ای بپذیرد وهنوز معتقد است که در انتخابات ریاست جمهوری شکست نخورده وتقلب شده است . اکنون محمل دیگری برای شکست خود پیدا کرده است و با انتقاد از معاون سابقش مایک پنس که از جریان کلیسای اوانجلیکان می باشد در اظهاراتی که در یک فایل صوتی که به تازگی از او منتشر شده مطرح شده مدعی شده عدم شجاعت او باعث باختش در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ شده است این به معنای ان خواهد بود که او در انتخابات 2024 از فرد دیگری به عنوان معاونش استفاده خواهد کرد و به معنای عبور از مایک پنس خواهد بود . ترامپ از مایک پنس خواسته بود روز ششم ژانویه که جلسه شمارش آرای الکترال در کنگره برگزار می‌شد از اختیاراتش به عنوان رئیس سنا استفاده کرده و پیروزی جو بایدن را در انتخابات تأیید نکند.
مایک پنس در پاسخ به ترامپ چندین بار یادآوری کرد که ریاستش بر آن جلسه تشریفاتی است و او نمی‌تواند نتیجه انتخابات را تأیید نکند.
بعد از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره نیروهای امنیتی مجبور شده‌اند مایک پنس را از ساختمان کنگره فراری دهند.
ترامپ در این فایل صوتی می‌گوید ازنظر من، اگر مایک پنس شجاعت لازم را داشت تا نتایج را به نهادهای قانونگذار ایالتی برگرداند، شاهد نتیجه متفاوتی در انتخابات می‌بودیم
وی افزود من فکر می‌کردم در انتخابات تقلب شده. وقتی تعداد رأی‌ها از رأی‌دهندگان بیشتر است، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده باید از قانون اساسی ایالات متحده محافظت کند وی گفت من فکر نمی‌کنم، معاون رئیس‌جمهور قرار است فقط مجسمه‌ای باشد که آرا را از ایالت‌ها می‌گیرد و آنها را فوراً به کنگره تحویل می‌دهد
ترامپ پس از شکست در انتخابات، ادعای تقلب گسترده توسط دموکرات‌ها را مطرح کرد و ده‌ها شکایت در ایالت‌های مختلف مطرح کرد که تقریباً همه آن‌ها بی‌نتیجه ماندند. در نهایت، هواداران ترامپ روز بررسی آرای الکترال در جلسه مشترک کنگره، به این ساختمان حمله کردند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.