رهبر جمهوری اسلامی، پیام حج، شعارهای همیشگی بدون راه حل‌های واقعی

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ، روز دوشنبه در پیامی که به مناسبت ایام حج خطاب به مسلمانان جهان صادر کرد، مسلمانان جهان را به مقاومت و بیداری فراخواند و با اشاره به مشکلاتی که در جهان اسلام وجود دارد، از مردم فلسطین، یمن و عراق خواست تا عناصر مقاومت و بیداری را در خود تقویت کنند. وی اولین اثر این مجاهدت را بازداشتن امریکا و زورگویان از دخالت در کشورهای اسلامی دانست.
وی در بخشی از این پیام با اشاره به محرومیت از به جا آوردن حج به خاطر کرونا آن را امتحان الهی دانست و اظهار داشت این امتحان می‌تواند به آینده درخشانی ختم شود. وی افزود با وجود عدم برگزاری حج، باید تلاش شود تا پیام آن کمرنگ نشود
خامنه ای در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این موضوع که در 150 سال اخیر ملت های مسلمان نقشی در سرنوشت خود نداشته‌اند، اظهار داشت به جز چند استثنا، بقیه کشورهای اسلامی با سیاست دولت‌های متجاوز غربی مدیریت شده‌اند. وی عقب‌ماندگی علمی و وابستگی سیاسی امروزِ بسیاری از کشورهای اسلامی را محصول این انفعال و بی‌کفایتی دانست. وی تاکید کرد ملت‌ها، جوانان، دانشمندان، علمای دینی و روشنفکران مدنی، و سیاست‌ورزان، احزاب و جمعیت‌های مسلمان باید گذشته‌ی بی‌افتخار و شرم‌آور خود را جبران کنند. وی از این کشورها خواست در برابر زورگویی و دخالت و شرارت قدرت‌های غربی مقاومت کنند.
خامنه‌ای در ادامه‌ی پیام خود دعوت جمهوری اسلامی به مقاومت را تنها دلیلی دانست که استکبار جهانی را نگران و خشمگین کرده است. وی تاکید کرد نتیجه مقاومت در برابر دخالت‌های آمریکا این خواهد بود که در آینده ملت‌های مسلمان سررشته‌ی آینده‌ی دنیای اسلام را در دست بگیرند.
وی افزود امریکایی‌ها کمر به دشمنی با جبهه‌ی مقاومت اسلامی بسته‌اند. وی از اینکه برخی از دولت‌های منطقه با آنان همراهی می‌کنند ابراز تاسف کرد.وی به حوادث فلسطین، یمن، افغانستان، و عراق و سوریه و لبنان از جمله مواردی یاد کرد که دست دخالت امریکا در آنها محسوس است و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مردم مسلمان در این کشورها، از جوانان خواست تا در مقابل این مصیبت ها غیرت خود را به نمایش بگذارند. خامنه‌ای همچنین سر برآوردن عنصر مقاومت را در این کشورها و بیداری ملت‌ها را موجب افتخار و سربلندی این کشورها دانست. وی در ادامه جنگ‌های چندساله در این کشورها، من جمله یمن و عراق و سوریه و فلسطین و عراق را نشانه‌ی پیروزی این ملت ها دانست و با اشاره به اینکه این کشورها با وجود قحطی غذا، دارو، و امکانات زیستی در مقابل زورگویان تسلیم نمی‌شوند، آن را نشانه پیروزی مقاومت دانست.
وی همچنین به تحقیر امریکا در افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت با وجود ورود پر سر و صدا به افغانستان در نهایت این کشور در باتلاق افغانستان گرفتار شد و با وجود استفاده از سلاح و بمب و آتش توانست بعد از شکست سنگین نیروهای خود را بیرون ببرد.
خامنه‌ای در حالی مقاومت در مقابل قدرت‌های جهانی را تنها ابزار دستیابی به حق خود بین کشورهای مسلمان می‌داند که این مقاومت به جای گفتگو، نتیجه‌ای جز ضعیف تر شدن کشورهای مسلمان و ملت های مسلمان نداشته است و نتیجه این مقامت از بین رفتن منابع انسانی این کشورها، بی ثباتی این کشورها، خروج افراد توانمند از کشورهای مسلمان و در یک کلام از درون متلاشی شدن این کشورها و ملت ها بوده است.
بر خلاف آنچه که رهبر عنوان می کند، مقاومت نه در ایران و نه در کشورهای مسلمان منطقه هرگز به نفع آنها تمام نشده، بلکه بیشتر موجب از دست رفتن منابع و سرمایه‌های آنها و ضعیف تر شدن اقتصادی این کشورها و خالی شدن این کشورها از سرمایه‌های انسانی شده است.
نتیجه این مقاومت که خامنه‌ای آن را به عنوان افتخار جمهوری اسلامی یاد می کند، نابودی منابع ایران، فقر روزافزون مردم ایران با وجود منابع فراوان و گسترده‌ ای که در اختیار دارد و از دست رفتن روز به روز قدرت و اقتدار مردم ایران بوده است.
ضمن اینکه علی خامنه ای در حالی برای ملت های مسلمان منطقه ابراز نگرانی می کند که تا کنون هرگز برای مسلمان چینی و چچنی که سال هاست مورد خشونت کشورهای روسیه و چین قرار دارند ابراز نگرانی نکرده است.