تلاش آمریکا برای شکستن بن بست مذاکره با کره شمالی

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، لیو شیائومینگ، نماینده ویژه‌اش برای شبه جزیره کره با سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا گفتگوی تلفنی داشته و هر دو بر سر حفظ ارتباط توافق کردند.ماه گذشته میلادی کیم سفری به کره جنوبی داشت تا برای شکستن یک بن بست به وجود آمده در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره شمالی که از زمان رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا در ماه ژانویه به تلاشهای واشنگتن برای ایجاد ارتباط پاسخ نداده، تلاش کند.دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا سه نشست را با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشت اما در قانع ساختن او برای تسلیم کردن تسلیحات هسته ایش شکست خورد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تماس تلفنی را تایید کرد اما از گفتن جزئیات اینکه چه چیزهایی مورد بحث قرار گرفته اند خودداری کرد.
پرایس گفت، واشنگتن با همپیمانانش کره جنوبی و ژاپن بر سر کره شمالی همکاری خواهد کرد و چین هم نقشی برای ایفا کردن دارد و به وضوح دارای نفوذ بر حکومت این کشور است. او اضافه کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، منتظر یک پاسخ سازنده از سوی کره شمالی است.
ماه دسامبر آمریکا چین را که همپیمان اصلی کره شمالی است متهم به نقض فاحش وظیفه اش در اعمال تحریمهای بین المللی علیه کره شمالی کرد.
چین می گوید به تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی پایبند است هر چند که به همراه روسیه اظهار امیدواری کرده که تخفیف این شرایط به شکستن بن بست در مذاکرات هسته‌ای بین واشنگتن و پیونگ یانگ کمک کند.