دولت آمریکا، فروش سلاح به اسراییل و تقاضای آتش بس

به گزارش سی ان ان در حالیکه خشونت شدیدی علیه فلسطینیان توسط دولت اسراییل اعمال شده است . دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به فروش تسلیحات هدایت شونده دقیق به ارزش 735 میلیون دلار به اسرائیل چراغ سبز نشان داده است. کنگره آمریکا رسما در تاریخ 5 ماه مه و تقریبا یک هفته قبل از تشدید درگیری ها میان نیروهای اسرائیلی و شبه نظامیان فلسطینی در غزه، در جریان فروش این تسلیحات به اسرائیل قرار گرفته است.بر اساس گزارش این فروش تسلیحاتی شامل مهمات حمله مستقیم مشترک وهمچنین بمب های هدایت شونده کم قطر می شود.
برخی دموکرات های آمریکایی درباره فروش این تجهیزات همزمان با حملات هوایی ادامه دار اسرائیل به غزه که باعث تلفات غیرنظامیان شده است، ابراز نگرانی کرده اند.این خبر در شرایطی منتشر می شود که بایدن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل از آتش بس میان اسرائیل و حماس حمایت کرده است؛‌ این تماس تلفنی بعد از فشار فزاینده به دولت بایدن از سوی گروهی از سناتورهای دموکرات که خواستار آتش بس فوری میان اسرائیل و فلسطین به منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در این درگیری ها بودند، صورت گرفت.
درگیری های ادامه دار میان اسرائیل و فلسطین ‌ تاکنون منجر به مرگ 204 فلسطینی از جمله 59 کودک شده است؛ تلفات اسرائیل در این درگیری ها تاکنون 10 نفر برآورد شده است.