انتقادات صریح نمایندگان انجمن اسلامی دانشگاه در جلسه ملاقات با رهبر

میرآرمان عدنانی دبیر انجمن اسلامی پیشرو دانشگاه تربیت مدرس طی سخنانی در دیدار خامنه ای با دانشجویان سخنان انتقادی صریحی را بیان کرد که به لحاظ جامع بودن بسیار صریح بود و رهبر را به موضعی انفعالی وا داشت نماینده دانشجویان گفت که دانشجویان انجمن‌های اسلامی، از برخی رویه‌های جاری و در کشور نگران هستند .وی گفته که در چهار سال گذشته دشمنان با اتحاد منحوس خود با خائنان خارج‌نشینی که منافع خود را در تنگ‌تر شدن سفره مردم و افزایش خشونت‌های اجتماعی میدیدند، با افزایش بی‌سابقه تحریم‌های ظالمانه، بی‌وقفه در تلاش برای به زانو درآوردن ملت ایران از طریق اعمال فشارهای حداکثری بودند. وی گفت که در چنین وضعییتی شاهد برخی سیاست‌های نهاد‌های تحت نظر رهبری هستیم که در راستای همان استراتژی و اهداف دشمنان ایران عمل می‌کنند. وی افزود امروز که صدای پایان فشار حداکثری به گوش رسیده و دشمنان ایران در نابودی ملت ایران ناامیدتر از هر زمان دیگری گشته‌اند، فرصتی فراهم گشته تا با نگاهی دقیق و کارشناسی به نقد این سیاست‌ها بپردازیم.وی سپس نخست به سیاست‌های غلط شورای نگهبان پرداخت. و گفت که متاسفانه علی‌رغم نقطه‌نظر دلسوزان کشور مبنی بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، به علت اتخاذ سیاست‌های غیرقانونی و سلیقه‌ای شورای ، مردم باور خود را نسبت به تاثیرگذاری مستقیم در کشور از طریق فرآیند انتخابات را کمرنگ‌تر از هر زمان دیگری می‌بینند.‌ که نمونه آن را می‌توان در انتخابات اخیر مجلس شورا اسلامی مشاهده کرد؛ جایی که در آن بیش از نیمی از مردم به پای صندوق‌های رای نیامدند.
شورای نگهبانی که در ابتدای انقلاب اسلامی بر آن بود که از آرای عمومی صیانت کند حال خود، با تدوین و ابلاغ آیین‌نامه احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به صورت غیرقانونی، دست به بدعتی نامبارک زده است و بیش از هر زمان دیگری هم سو با معاندین نظام بر طبل عدم آزادی انتخابات در ایران می‌زند.
وی گفت متاسفانه حدود اختیارات حضرتعالی در گزینش سیاست‌های کلان کشور بر عموم ملت آشکار نیست و همین امر موجب شده است که مسئولیت برخی از سیاست‌ها غیرمشخص باشد، از جمله سیاست خارجی که در صدر آنان برجام است. اگر برجام با تدبیر حضرتعالی و مجموعه نظام به سرانجام رسیده و کل آن با امضای حضرتعالی در شورای عالی امنیت ملی لازم الاجرا گشته پس چرا نقدهای مربوط به ایرادات و کاستی‌های آن تنها متوجه نهاد دولتیست که از نظر شما نقش مجری را در این امر ایفا کرده است. ،وی انگاه سوال انتقادی خودرا چنین پرسید صریح اعلام بفرمایید که حدود اختیارات مجموعه‌های مختلف نظام از جمله بیت رهبری در امر سیاست‌گذاری کشور تا کجاست و خود را تا چه اندازه به نسبت اختیاراتش ملزم به پاسخگویی می‌داند؟
انگاه نماینده دانشجویان آزادی را به عنوان مهم ترین آرمان‌های ملت دانست که بیش از هر آرمان دیگری قربانی نگاه امنیتی به مقوله‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی شده است.
وی این فقدان ازادی را به مواردی مانند وجود گزینش‌های عقیدتی سیاسی در ورودی تمام مجراهای مدیریتی، اعمال شدید سانسور در بازگو کردن واقعیت‌های موجود کشور، برخورد با خبرنگاران مستقل به واسطه انعکاس مسائل، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی وعدم امکان تشکل‌یابی برخی اصناف و گروه های کارگری، سرکوب هرگونه تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز دانست و تاکید کرد که حتی نقد سیاست‌های حضرت‌عالی به صورت غیررسمی ممنوع شده است.
نماینده دانشجویان سپس با ذکر حوادث آبان ۹۸ و دی ماه ۹۶ُ، ساقط کردن هواپیمای اوکراینی و برخورد‌های خشونت‌آمیز با عزاداران آن واقعه و وقایع مربوط به حوادث پس از انتخابات سال 88 و نیز حصر رهبران جنبش سبز گفت اینها زخم‌های عمیقی بر پیکره‌ی جامعه ایرانی گذاشته است. زخم‌هایی که نتیجه‌ای جز شکاف میان دولت و ملت نداشته و سرمایه اجتماعی را با مخاطرات جدی مواجه کرده است.
انها خواستار اقدامی از سوی رهبری برای برداشتن این شکافها با تشکیل کمیته حقیقت یاب عفو زندانی‌های دستگیرشده در این وقایع، دلجویی از خانواده قربانیان و مشخص کردن دقیق سازوکارهای اعتراضی در کشور جهت عدم تکرار این وقایع، و پایان حصر می‌تواند تا حدودی تسکین‌دهنده‌ی الام جامعه ایران باشد. خامنه ای در پاسخ گفت من انتقادات شما را گوش کردم و البته بسیاری از این انتقادات هم نا درست بوده است . خامنه ای معمولا از این مراسم برای نشان دادن چهره دمکراتیک خود استفتاده میکند هرچند که تلویزیون برخلاف مراسم دیگر این برنامه سوالات دانشجویان را مستقیما پخش نمی کند و حتی این بخشها را نیز از تلویزیون پخش نمی کنند