محمود احمدی نژاد از پلان دستگیری مخالفان انتخابات ۸۸ تا تحریم انتخابات

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران که بیش از 8 سال است که برای حضور مجدد در کاخ ریاست جمهوری برنامه ریزی و تلاش می کند، با ردیگر خبر ساز شد و با حواشی فراوان در روز چهارشنبه اقدام به ثبت نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری شد. وی که بنا به گزارش ذکایی رییس مرکز مجلس پژو هشهای مجلس در سال 88 دو لیست برای دستگیری فعالین که مخالف انتخابات بوده ارایه داده که هرد وبار با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی روبرو شده است .
بنا به گفته رسانه ها وی به همراه تعدادی از حامیان خود در وزارت کشور حاضر شد و همزمان با خروج وی از منزل به سمت تالار وزارت کشور، تصاویر وی به صورت زنده از صفحه اینستاگرام وی نیز پخش شده است.
ثبت نام محمود احمدی نژاد در وزارت کشور در حالی صورت گرفت که جوانفکر مشاور وی و همچنین احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز هم همراه وی در وزارت کشور حاضر شده و هنگام ثبت نام وی حضور داشته اند.
در همان حال وزارت کشور از ورود همراهان وی به داخل تالار وزارت کشور نیز جلوگیری کرده اند که ممانعت ماموران حراست موجب درگیری بین ماموران و همراهان احمدی نژاد شده است.
گرچه محمود احمدی نژاد به طور قطع توسط شورای نگهبان رد صلاحیت خواهد شد و وی اجازه حضور در رقابت های انتخاباتی را نخواهد یافت، اما ناظران تاکید دارند که اگر وی تایید صلاحیت شود و امکان مبارزات انتخاباتی برای وی فراهم شود، به احتمال زیاد پیروز انتخابات بی رمق 1400 هم خواهد بود.
گرچه همراهان محمود احمدی نژاد امکان حضور در تالار را پیدا نکرده اند، اما وی به همراه علیرضا شیخ‌الاسلامی، مرتضی تمدن، علی اکبر جوانفکر و دو نفر از اعضای تیم حفاظت خود برای ثبت نام به داخل ستاد انتخابات رفته و ممانعت مسئولان حراست به درگیری این افراد منجر شده است.
به نظر می‌رسد که محمود احمدی نژاد تنها کاندیدایی است که توانسته است با این تعداد از همراهان وارد تالار وزارت کشور شود. بقیه کاندیداها بدون همراه در وزارت کشور حاضر شده اند و به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه حضور همراهان هیچکدام از همراهان کاندیداها فراهم نشده است.
محمود احمدی نژاد در اقدام پرحاشیه دیگر خود از نرده های وزارت کشور نیز بالا رفت تا با طرفداران خود که بیرون از نرده های وزارت کشور جا مانده بودند و ماموران حراست با بستن درب ورودی وزارت کشور مانع از ورود طرفداران احمدی نژاد به داخل وزارت کشور شده یودند، گفتگو کند.
محمود احمدی نژاد پس از انجام ثبت نام، در سخنرانی کاندیداتوری خود با حضور در یک کنفرانس خبری، با اظهارات تندی نسبت به حاکمیت، جمهوری اسلامی را غیر قابل اصلاح دانست و با اشاره به اینکه مشکل اصلی نوع نگاه کلان به کشور است، از جدا شدن حکومت از مردم انتقاد کرد و اظهار داشت این دوری در حدی است که جمهوری اسلامی به‌کلی از اهداف انقلاب دور شده است.
محمود احمدی نژاد با بیان این موضوع که زمانی افتخار نظام، حضور پرشور مردم در انتخابات بود، اظهار داشت کار حاکمیت امروز به جایی رسیده است که از اطلاع رسانی و اعلام آمار در انتخابات طفره می‌روند.
وی با اشاره به انتخابات کم رمق مجلس که دو سال قبل برگزار شد، اظهار داشت مردم هیچ‌وقت اینها را قبول نداشته‌اند.
محمود احمدی نژاد با اشاره به اینکه فقط در صورت کاندیداتوری در انتخابات حضور خواهد داشت، اظهار داشت در صورت رد صلاحیت، ضمن رای ندادن، از هیچ فردی حتی نزدیک‌ترین افراد به خود نیز حمایت نخواهد کرد.
کسی که این اظهارات را بیان می کند همان کسی است که خونبارترین انتخابات ایران در تاریخ ریاست جمهوری وی به وقوع پیوسته و بالاترین میزان تخلف در انتخابات در دو دوره انتخابات او رخ داده است.
وی که در سال 1388 مهدی کروبی را به خاطر قبول نداشتن اصول جمهوری اسلامی مورد انتقاد قرار داده بود، حالا پس از گذشته 12 سال، خود شروع به انتقاد از سازوکارهای انتخاباتی کرده و در نقش اپوزیسیون از مشکلاتی انتقاد می کند که بخش عمده آنها به خاطر 8 سال حضور وی در ریاست جمهوری تقویت شده است.