حمله چین به بیانیه وزرای خارجه گروه هفت

به گزارش رویترز وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز پنجشنبه به شدت علیه بیانیه پایانی مشترک نشست وزرای خارجه گروه هفت موضع گیری کرد در آن بیانیه علیه چالشهای حقوق بشری چین در شین جیانگ، تبت، هنگ گنگ موضع گیری شده بود ودر مورد تهدید ات مربوط به منازعات دریای جنوبی چین و حمایت از منطقه تایوان چین در پیوستن به سازمان بهداشت جهانی موضع گیری شده بود و همین خشم دولت چین را به همراه داشت . سخنگوی وزارت خارجه گفت انتقادات گروه هفت از چین بی پایه و اساس است و این اقدام مداخله آشکار در امور داخلی چین به شمار میرود.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: گروه هفت اکنون باید کانون توجه خود را به همکاری بین المللی در مبارزه با کرونا تمرکز کند، نه ذخیره واکسن کرونا و ایجاد تضاد و اختلافات در جامعه جهانی.
وی افزود که این کشورها خود را دموکراتیک تلقی میکنند، اما بر اساس تازه ترین نظرسنجیها، مردم 53 کشور دنیا آمریکا را بزرگترین تهدید علیه دمکراسی جهان میدانند که گروه هفت هیچ واکنشی به آن نشان نداده است. چین از این کشورها میخواهد با معطوف کردن توجهشان به مسایل خود، رفتارهای خودخواهانه در مبارزه با کرونا را کنار گذاشته و به دخالت در امور داخلی چین و خدشه دار کردن حق حاکمیت و سیاهنمایی چین پایان دهند .