دولت و تهیه واکسن انبوه

با انکه بحران کورونا همچنان کشتار میکند و روزانه حداقل سیصد نفر را به کام مرگ رهسپار میسازد و دولت همچنان درگیر منازعات داخلی برای مدیریت موضوع است . حسن روحانی طی سخنانی با اشاره به اینکه باید دست بخش خصوصی برای واردات واکسن باز باشد، وعده داد که تا تیرماه بخش مهمی از گروه‌هایی از مردم واکسن خواهند زد.
روحانی همچنین از سفارش 10 میلیون واکسن خبر داد و گفت بانک مرکزی با وجود مشکل در تامین ارز اعلام کرده است که در زمینه واکسن بی‌درنگ پول را پرداخت می‌کند.در این میان علیرغم صحبت خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر ممنوعیت واکسن امریکایی و بریتانیایی اکنون وزارت بهداشت در یک عقب نشینی اشکار اعلام کرده که این واکسنها را از هرمبدایی جز بریتانیا و امریکا میشود وارد ایران کرد . این کار برای ان گرفته شده که سخنان بی پایه خامنه ای اشکار نشود .
گرچه دولت روحانی در روزهای اخیر بارها اعلام کرده است که تمام تلاش خود را برای تامین واکسن مورد نیاز مردم و نیز خرید واکسن متمرکز کرده است، اما بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که تاخیر دولت در خرید واکسن خسارت زیادی به مردم زده و معتقدند که بسیاری از مرگ و میرها در ماه‌های اخیر با خرید واکسن قابل کنترل بود که با لجاجت دولت برای تولید واکسن و خودداری از خرید واکسن به وضعیت وخیمی تبدیل شد و فرصت مناسبی از دست رفت.