تداوم واکنش‌های مخالفان اصولگرای برجام به مذاکرات وین،

با وجود تاکید خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در خصوص این که تصمیم گیری درباره برجام و مذاکرات در سطوح عالی کشور گرفته می شود و وزارت امور خارجه در این خصوص تصمیم گیر نیست، کارشکنی ها و فشارهای رسانه ای از طرف حامیان تحریم و همچنین مخالفان مذاکرات در کشور همچنان ادامه دارد. انها در تلاشند که نشان دهند که مذاکره کنندگان خیانت کرده اند و نتوانسته اند منویات رهبر را اجرا کنند .
در حالی که شواهد حاکی از این است که مذاکرات گام های مثبت رو به جلویی برداشته شده است و طرفین مذاکرات از نحوه پیشرفت مذاکرات ابراز رضایت می کنند، شبکه پرس تی وی بار دیگر از شکست مذاکرات خبر داده و گفته است امریکا اصرار دارد که تحریم های فلج کننده علیه ایران را ادامه دهد.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این خبر ضمن نادرست خواندن این خبر، گفته است اگر چنین خواسته ای از طرف امریکا وجود داشت مذاکرات ادامه پیدا نمی کرد و متوقف می شد.
این فضاسازی منفی رسانه ای از این جهت عنوان می شود که مقام های جمهوری اسلامی و به ویژه خامنه ای تاکنون بارها تاکید کرده اند تنها در صورت امکان مذاکره تیم ایرانی با امریکا و طرف های غربی وجود دارد که امریکا این تضمین را بدهد که تمام تحریم های هسته ای را بر خواهد داشت.
خطیب زاده در عین حال تایید کرده است که نکات اختلافی بین ایران و آمریکا در وین کم نیستند. وی همچنین خاطرنشان کرده است که برخی مواضع آمریکا در وین قابل قبول نبوده است. بنا به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به دلیل همین اختلافات و نیز مواضع غیرقابل امریکا، هیات ایرانی گفتگو های وین را با دقت و نکته سنجی به پیش می برد.خطیب زاده تاکید کرده است اگر آمریکا اصراری بر این گونه امور داشت گفتگوها تاکنون متوقف شده بود.
به گفته تحلیلگران فشارها بر تیم هسته ای در خصوص پیشبرد مذاکرات بسیار بالاست.
مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز سه شنبه در مخالفت با اقدامات تیم مذاکره کننده با اشاره به اینکه مسئولان وزارت خارجه خطوط قرمز را در برجام رعایت نکردند و از طرف مقابل هم تضمین نگرفتند، گفته است فشار تحریم‌ها به علت این بی توجهی ها به کشور و مردم تحمیل شده است.
وی تاکید کرده است ظریف و دستگاه دیپلماسی. توانستند مجری خوبی برای سیاست گذاری‌های برجامی و تحقق شروط رهبر معظم انقلاب در برجام باشند.
ذوالنور با اشاره به اینکه خامنه ای شروط ۹گانه‌ای را برای پذیرش برجام تعیین کرده است، گفته است اگر دستگاه دیپلماسی موارد مورد تاکید رهبری را عملیاتی می‌کرد و به سیاست‌های کلان و قوانین پایبند بود، فشار کمرشکن تحریم‌ها بر مردم وارد نمی‌شد.
وی همچنین اظهار داشت امریکا قصد دارد در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، سرکیسه تحریم‌ها را قدری شل و تغییری زودگذر ایجاد کند و سپس از مکانیسم ماشه جهت فشار بر ایران و بردن ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل استفاده کند