چالش مدام موضوع واکسیناسیون در جمهوری اسلامی

حسن روحانی در سخنانی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه‌ی واکسیناسیون و مقابله با کرونا وجود دارد، اظهار داشت دلیل تاخیر در واردات واکسن در ایران این بوده است که مدت زمان قابل توجهی طول کشیده تا سازمان جهانی بهداشت برخی واکسن‌ها را تایید کند. وی در عین حال خاطرنشان کرد که هیچ‌کدام از این واکسن‌ها دوره‌های آزمایشی ساخت را به طور کامل سپری نکرده بودند.
روحانی بار دیگر به کارشکنی‌های امریکا برای فروش واکسن به ایران اشاره کرد که هم در دولت قبلی و هم در دولت فعلی وجود داشته است. وی در عین حال از آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین علما و مراجع به خاطر همکاری‌ها در زمینه‌ی محدودیت‌های کرونایی تشکر کرد و اظهار داشت اگر کمک آنها نبود توقف اجرای مناسکی چون نماز جماعت در مساجد در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر نبود.
اظهارات حسن روحانی در خصوص تعطیلی و توقف مناسک مذهبی گرچه ممکن است درباره ماه‌های اولیه شیوع کرونا در ایران درست باشد اما در ماه‌های اخیر که کرونا به بالاترین میزان انتشار رسیده است، نه تنها صحیح نیست بلکه به گفته بسیاری از تحلیل‌‎گران دلیل اصلی شیوع کرونا در ایران و بالابودن میزان مرگ و میر در کشور کم توجهی به تعطیلی مناسک مذهبی است و بسیاری از گزارش های غیر رسمی حاکی از این است که یکی از دلایل اصلی شیوع کرونا در ماه های اخیر بالا بودن میزان حضور در اماکن مذهبی است که موجب انتشار کرونا در کشور شده است. علاوه براین مردم معتقدند ناکارامدی دولت موجب چنین وضعیتی شده است .