مولوی عبدالحمید و کاندیداهای ریاست جمهوری

با توجه به افزایش رقابتهای انتخاباتی حسین دهقان و رستم قاسمی دو کاندیدای نظامی که به طور رسمی از حضور در انتخابات خبر داده اند در چند روز گذشته به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده اند و با مولوی عبدالحمید،رهبر جامعه اهل تسنن ملاقات کرده اند و گفته می شود که در این ملاقات وعده رفع تبعیض دادند. این در حالیست که خبر میرسد جامعه اهل تسنن این منطقه در اقدامی غیر متعارف از حسن روحانی بخاطر عدم انجام وعده ها ی انتخاباتیش در این منطقه به قوه قضاییه شکایت رسمی کرده اند

اهل تسنن در استان سیستان و بلوچستان اجتماعی مهم و تاثیرگذار به شمار می‌روند ودر انتخابات 92 با تغییررای خود توانستند بجای قالیباف و رییسی، روحانی را به ریاست جمهوری برسانند .
اما وعده های روحانی علیرغم تاکید شداد و غلاظ ان بجایی نرسید . این دوکاندیدای نظامی به قدرت دولت خود در رفع تبعیضها اشاره کردند . وگغته اند با حفظ توان امنیت این استان محل جذب سرمایه گذاری گسترده خواهد شد . اما بدبینی نسبت به این وعده ها همچنان ادامه دارد و در مورد روحانی که سمبل فریبکاری و دادن وعده های بی مورد بود عبدالله سهرابی، نماینده مجلس ششم به نمایندگی از اهل سنت شکایتی را علیه رییس‌جمهوری در دیوان عالی کشور به ثبت رسانده که قرار است روز چهارشنبه هفته جاری شعبه رسیدگی‌کننده به آن تعیین شود؛ مولوی عبدالحمید رهبر اهل سنت منطقه با توجه به تجربه تلخ روحانی شرایط دشواری را برای راستی آزمایی در برابر وعده های کاندیداها قرار داده که تاکنون کسی نتوانسته است به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مورد پذیرش قرار گیرد . حوادث تلخ و مرگبار سراوان که منجر به مرگ دهها تن در این استان گردید . شکاف میان حکومت و رای دهندگان را افزایش داده است .