امکان تاخیر توافق هسته ای در مذاکرات وین

به گزارش رویترز میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین روز دوشنبه در توئیتی به جلسه کمیسیون مشترک برجام در روز سه شنبه اشاره کرد که قرار است مذاکرات خود را درباره احیای توافق هسته‌ای از جمله درقالب سه کارگروه ادامه می‌دهند.این نشستها در سطح معاونان وزرا و کارشناسان خواهند بود و قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند. این هفته یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود.
اولیانوف معتقد است با پیچیده شدن اوضاع احتمال طولانی شدن گفت‌وگوها نسبت به دور قبل،افزایش مییابد . ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بر عهده خواهد داشت.
ناظران معتقدند بدبینی و بی اعتمادی میان دو کشورهمچنان ادامه خواهد داشت ونگاههای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی مبنی برعدم مذاکره مستقیم با امریکا ازعوامل تخریب وضعییت مذاکرات می باشد .