سردرگمی وزارت بهداشت و افزایش شیوع کرونا

در حالی که شرایط کرونایی در ایران همچنان ادامه دارد و شیوع کرونا روز به روز در ایران شدیدتر می‌شود،نمکی وزیر بهداشت بار دیگر با اشاره به اینکه وی و همکارانش سخت‌ترین روزهای خود را در کشور می‌گذرانند،از اینکه از پشت خنجر می‌خورند گلایه کرد و اظهار داشت مشخص نیست این افراد به دنبال چه هستند. وی در عین حال مدعی شد وزارت بهداشت در مقابله با کرونا به نقطه‌ای موفقیت‌آمیز رسیده است.وی در عین حال ادعا کرد اگر حمایت‌های رهبری نبود وزارت بهداشت نمی‌توانست به این نقطه موفقیت‌آمیز برسد.
این اولین بار نیست که وزیر بهداشت ادعا می‌کند کرونا در ایران به نقطه‌ای موفقیت‌آمیز رسیده و در همان حال علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی را پیروز اصلی این میدان معرفی می‌کند.
گرچه اظهارات اخیر سعید نمکی در خصوص موفقیت‌آمیز بودن مقابله با کرونا و نقش خامنه‌ای در این اتفاق درست در روزی عنوان می‌شود که مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، سی‌ویکم فروردین را یکی از سخت‌ترین و غم‌انگیزترین روزهای تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا خواند.
مقامات بهداشتی، بارها در مورد پر شدن ظرفیت بیمارستانها و سردخانه‌ها در هفته‌های آتی هشدار داده‌اند.
وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که با شیوع کرونای انگلیسی وی به عنوان اولین نفر از بحران خبردار شده و بحرانی شدن شرایط را پیش‌بینی کرده، اظهار داشت وی با همکارانش توانسته است شرایط را مدیریت کند و از بروز فاجعه جلوگیری کند.
سعید نمکی که در تمام روزهای شیوع کرونا در ایران مدام مشغول گلایه و انتقاد از شرایط موجود بوده است، اظهار داشت وی وزارت بهداشت با وجود این مشکلات و با جیب خالی و با وجود تحریم‌ها و کمبودها توانسته است در این نبرد نابرابر مبارزه کند.
سعید نمکی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از مجلس برای قدردانی از وی، کسانی را که از وی انتقاد می‌کنند مورد حمله قرار داد و اظهار داشت این افراد هجمه‌ی سازمان‌یافته‌ای را علیه مجموعه نظام سلامت سازمان‌دهی کرده‌اند که مشخص نیست که این هجمه توسط چه کسانی طراحی می‌شود.
تقدیر مجلس از نمکی در حالی صورت پذیرفت که بسیاری گمانه‌زنی‌هایی در خصوص استیضاح وی به خاطر مدیریت نامناسب کرونا مطرح کرده بودند، اما وی نه تنها مورد استیضاح قرار نگرفت، بلکه مجلس حتی از وی انتقاد هم نکرد و علاوه بر این طی نامه‌ای که به امضای تعداد قابل توجهی از نمایندگان هم رسیده است، اقدام به قدردانی از وی هم کردند
این در حالی است که به گفته‌ی بسیاری از ناظران وزیر بهداشت یکی از ناکارآمدترین وزرا در کابینه‌ی روحانی است که عمده‌ی وقت وی به جای مدیریت کرونا به چاپلوسی و تملق خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی سپری شده است.