اسراییل و تایید حمله موشکی از جانب سوریه

منابع اسراییلی از سوی ارتش اسراییل اعلام کرد که موشکهایی از جانب سوریه شلیک شده که در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا فرود آمده است. ارتش آژیر هشدار در منطقه ابوقرینات در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای دیمونا به صدا درآمده است. ارتش اسراییل ان را پرتاب موشکی از جانب سوریه دانست که اسراییل هم با حملات هوایی نیز به محل پرتاب موشکها حمله کرده است .لیبرمن وزیر دفاع سابق اسراییل و رهبر حزب اسرائیل خانه ما با انتقاد شدید از کابینه دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، وی را متهم کرد که اودر خواب است و مشغول رسیدگی به منافع شخصی خود است و ی اورا مسئول فرسایش قدرت دفاعی اسراییل دانست.
وی همچنین از کنست خواست کمیته امنیتی را برای یافتن راهی جهت آمادگی ارتش و سرویس های امنیتی در مقابله با ایران و حزب‌الله فعال کند.
همچنین صبح روز چهارشنبه نیز انفجاری در یکی از مراکز صنایع موشکی در مرکز اسراییل به وقوع پیوست که هنوز علت آن مشخص نشده است. روزنامه های اسراییلی گفتند در زمان انجام یک آزمایش رخ داده باشد. این روزنامه می‌نویسد که تاکنون هیچ تلفاتی در رابطه با این انفجار گزارش نشده است. در این کارخانه که در مرکز اسرائيل واقع است، انواع موشک‌ها وجود دارد.هاآرتص می نویسد انفجار در جریان یک آزمایش معمول، صورت گرفت و مقامات احتمالا شدت آن را دست کم گرفته بودند. مقامات تومر گفتند که این انفجارکنترل شده بود.
مقامات ارشد دفاعی حالا سرگرم تحقیقات هستند که آيا دستورالعمل‌ها در جریان این آزمایش رعایت شده است یا خیر و چه اشتباهی ممکن است در جریان آزمایش رخ داده باشد.