سخنگوی دولت، چالش برجام وانتقاد ازبرنامه های تلویزیونی علیه برجام

علی ربیعی سخنگوی دولت روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به اقدامات انجام‌شده در مذاکرات وین اشاره کرده و اظهار داشت در خصوص پیشبرد مذاکرات دو کارگروه تشکیل شده که در حال بررسی و ارائه لیست اقداماتی هستند که طرفین برای انجام کامل تعهدات خود باید انجام بدهند. ربیعی همچنین به تاکید تیم مذاکره‌کننده در خصوص برنامه‌ریزی برای دستیابی به هدف نهایی اشاره کرد و اظهار داشت بنا به گفته‌ی عراقچی در احیای برجام، طرحی به نام طرح گام به گام وجود ندارد.
ربیعی همچنین اظهار داشت دولت برای احیای برجام هیچ انگیزه انتخاباتی جز رفع تحریم‌ها و اثر مثبت آن بر زندگی مردم ندارد. وی در عین حال خاطرنشان کرد که رفع تحریم‌ها می‌تواند پیش‌درآمد مشارکت حداکثری در انتخابات هم باشد.
ربیعی خاطرنشان کرد کسانی که شائبه‌ی انگیزه انتخاباتی دولت در مذاکرات احیای برجام را مطرح می‌کنند، همان کسانی هستند که سالهاست در انتظار نابودی برجام کوشیده‌اند، و حتی به بهای مشقت زندگی مردم حاضرند که از منافع لغو برجام استفاده کنند.
وی افزود همین افراد با توجه به رویکرد خود برای بهره‌برداری سیاسی از بجرام تصور می‌کنند که دولت هم با همان نیت آنها، در انجام مذاکرات نیت انتخاباتی و سیاسی دارد.
ربیعی در ادامه برجام را یک مسئله ملی خواند و با تاکید بر اینکه برجام نباید ابزار انتخاباتی قرار بگیرد، گفت دولت برخلاف عده‌ای، از جیب مردم و منافع ملی برای منافع جناحی و انتخاباتی هزینه نکرده و نخواهد کرد. در همان حال در خصوص برجام نیز همانگونه که ربیعی سخنگوی دولت عنوان کرده است، با جدی شدن روند مذاکرات برجامی بین ایران و کشورهای ۴+۱ و امریکا، کارشکنی‌ها و توطئه برای خائن جلوه داده تیم مذاکرات هسته‌ای هم به شدت در جریان است.
این در حالیست که ساخت برنامه‌های تلویزیونی برای تخریب دولت و تیم مذاکره‌کننده و به طور خاص محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به حدی با جدیت توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مخالف دولت در جریان است برنامه ای با عنوان پایان بازی که در سه شنبه شب پخش شد به عنوان خنجری از پشت به گرده مذاکره کنندگان تلقی شد انهم در شبکه سه که رییس ان فرد نزدیک به مجتبی خامنه ای می باشد .