سیدحسن خمینی، خطر افراطی گری برای کشور و ضرورت تغییر ریل گذاری در مدیریت کشور

سید حسن خمینی که اخیرا از انصراف کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری بعد از ملاقات با خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و نهی رهبر خبر داده بود در ملاقات با اعضای حزب اعتماد ملی به تشریح وضعیت کنونی کشوروانتخابات ریا ست جمهوری پرداخت و با تشریح خطر تحریمهای اقتصادی و اندیشه های افراطی خواستار تغییر ریل در مدیریت کشور و رفع تحریمها و سیاست تنش زدایی شد . وی گفت همه ما نسبت به مملکت، آینده، فرزندانمان و گذشته تاریخی مان مسئولیت داریم؛ وی گفت تلقی من هم این بود که شاید بتوانیم کاری کنیم که این امر در مورد شخص بنده دیگر امکانش فراهم نیست، وی گفت اگر میخواستم بیایم فرآیند شورای نگهبان هم خیلی برایم مهم نبود. اگر هم رد می کردند اتفاق مهمی نمی افتاد. وی گفت ولی من در عرصه حضور خواهم داشت.وی همچنین خواستار رفع حصر آقای موسوی و کروبی شد .وی در تشریح شرایط گفت در چنین شرایطی طبقه متوسط ما مدام ضعیف تر می شود و در این شرایط هر شعار پوپولیستی می تواند موج ایجاد کند و این امر برای کشور بسیار خطرناک است. و لذا برای حل مشکل ما باید عزت مندانه مشکلمان را با دنیا حل کنیم. وی افزود امروز غربی ها ما را گیر انداخته اند و خوب هم از وضع ما اطلاع دارند.از این طرف خودمان هم بعضا در داخل اشتباهات مهمی را مرتکب می شویم و مثلا به اشتباه در واقعه ای مثل رخداد اخیر در نطنز، اطلاعات سرّی را در رسانه ها می گوییم. وی گفت از سوی دیگر، در مملکتی که وضع مرغ آن اینگونه است و نمی تواند مشکل را جمع کند، ادامه وضع فعلی هر چه قدر هم با مدیریت همراه باشد، به معنای توزیع فقر است. وی خواستار رفع تحریمها شد تا بطور اساسی اقتصاد ساماندهی و بازسازی شود.
وی گفت ادامه وضع موجود به شدت به نارضایتی اجتماعی می انجامد و بحران های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد را در پی می آورد.و اگر می خواهید همه اینها اصلاح شود باید شغل ایجاد کنید تا وضع مردم خوب شود. ایجاد شغل هم نیازمند سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری هم امنیت و آرامش می خواهد وی گفت وظیفه رئیس جمهورجدید تغییر دادن ریل است. کار رئیس جمهور صرفا اقتصادی نیست. بلکه مدیریت همه جهات کشور است.
وی گفت امثال ما اگر گوشت و پوستمان هم برود نمی خواهیم جمهوری اسلامی از بین برود و هیچ کس نباید چنین توقعی را داشته باشد و اگر کسی روزی می خواهد به بنده اقبال کند بداند که ما تا آخرین لحظه هیچ وقت هیچ کاری نمی کنیم که جمهوری اسلامی بخواهد لطمه ببیند و اگر هم احیانا کاری انجام می دهیم برای حفظ جمهوری اسلامی است. لذا اگر فکر کنیم یک کار به فرآیندی می رسد که نتیجه اش تضعیف کلان مملکت و جمهوری اسلامی است، به نظر من مصلحتی بر آن مترتب نیست. البته هرگز از اصول خود عدول نمی کنیم و صلاح کشور را هم در همین می دانیم. وی در پایان گفت که باید عقیده و مشرب سیاسی خودمان و خطری که پیش رو است را بگوییم. به نظر من واقعا حکومت یکدست افراطی برای کشور خطرناک است.
سید حسن خمینی هم متوجه شده که کل ریل گذاری مملکت باید تغییر کند ولی متوجه نیست که پایه های فکری و سیاسی جمهوری اسلامی وضع را به اینجا رسانده و لذا بدون تغییردر پایه ها از جمله بازنگری در قانون اساسی هرگز نمیتوان به شرایط مطلوب دست یافت .