دولت آمریکا، آغاز جنگ سرد علیه روسیه با اخراج دیپلمات‌ها

به گزارش سی ان ان ، دولت بایدن روز پنجشنبه تحریم‌های گسترده‌ای از جمله اخراج ده دیپلمات را علیه روسیه در واکنش به مداخله آن کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هک کردن آژانس‌های اطلاعاتی و سایر اقدام‌های مخرب مسکو اعلام کرد.این دومین دور تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو طی نخستین ماه های حضور جو بایدن در کاخ سفید به شمار می‌رود.
اخراج ده دیپلمات روسیه، از جمله نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی آن کشور، بخشی از این تحریم‌ها است. شش شرکت روسی کمک‌کننده به فعالیت های مخرب سایبری، و ۳۲ شخص حقیقی و حقوقی متهم به تلاش در مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پخش اطلاعات نادرست نیز تحریم شده اند. پرزیدنت بایدن همچنین با استفاده از کانال‌های دیپلماتیک، نظامی، و اطلاعاتی، به گزارش‌ها درباره تلاش روسیه در تشویق طالبان به حمله به نظامیان آمریکا و ائتلاف بین المللی در افغانستان، واکنش نشان داده است.
سال پیش، دولت ترامپ زیر فشار قرار گرفت تا به اقدام مسکو در پاداش دادن به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی و متحدان در افغانستان واکنش نشان دهد. دولت ترامپ در آن زمان واکنشی نشان نداد. اما اکنون کاخ سفید می‌گوید سلامت و رفاه پرسنل نظامی آمریکا و متحدانش، به‌طور قطع در اولویت نخست واشنگتن قرار دارد.
ماه گذشته، نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند روس‌ها به دستور مستقیم ولادیمیر پوتین، تلاش کردند به نفع دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعمال نفوذ کنند، که این تلاش آنها به ثمر نرسید.