محسن رضایی، اعتراف به سرقت اسناد هسته‌ای و نیاز به بازسازی امینتی نظام

یک روز پس ازاظهارات نماینده مجلس ایران فریدون عباسی که قبلا رییس سازمان انرژی اتمی بوده است که حملات اسرائیل به سایت هسته‌ای نطنز را مورد تحسین قرار داده و گفته بود که اسرائیل این اقدام را در کمال ظرافت انجام داده است، و در همان حال جزئیات مربوط به این حمله را که قاعدتا جزو اطلاعات به کلی سری است، در رسانه‌ها انتشار داده بود که بعدتر مورد استناد اسرائیل هم در این خصوص گرفت، این بار محسن رضایی با رونمایی از جزئیات محرمانه در زمینه‌ی حملات تهاجمی و تروریستی علیه تاسیسات و توانمندی هسته‌ای ایران، ضمن اینکه حادثه نطنز را رخدادی حیثیتی برای کشور دانست، نسبت به آلودگی امنیتی که در کشور ایجاد شده هشدار و اظهار داشت این آلودگی در سال‌های اخیر شدت پیدا کرده است.
وی اظهار داشت ایران به طور گسترده آلودگی امنیتی پیدا کرده که هم در حوزه‌ی اقتصادی و هم در حوزه‌ی هسته‌ای است. وی به رویدادهای امنیتی سه سال اخیر اشاره کرد و ضمن اشاره به دو انفجار و یک ترور که در زمینه‌ی هسته‌ی به وقوع پیوسته است، به سرقت اسناد هسته‌ای ایران هم اشاره کرد و اظهار داشت پیش از این اسناد به کلی سری هسته‌ای جمهوری اسلامی نیز سرقت شده است. و ی گفت سالم‌سازی امنیتی باید یکی از برنامه‌های مهم دولت آینده باشد که آن را در تمام رده‌ها، وزارتخانه‌ها و جاهای حساس انجام دهد و این موارد مشکوکی که وجود دارد و منابع نفوذی احتمالی را پاکسازی کند.
وی افزود معمولا در دنیا هم چنین قاعده‌ای وجود دارد که هر ده سال، بیست سال کل سیستم را پاکسازی امنیتی می‌کنند و نوعی سالم‌سازی امنیتی را به وجود می‌آورند. ما مدت‌ها است که این کار را نکرده‌ایم و شاید سی سال گذشته است و این سالم‌سازی امنیتی به وجود نیامده است.
اظهارات محسن رضایی در خصوص سرقت هسته‌ای ایران در حالی عنوان می‌شود که پیش از این تمامی مقام‌های جمهوری اسلامی دست اندرکار در برنامه پرونده هسته‌ای سرقت این اسناد را انکار کرده و نتانیاهو را به خاطر ادعاهایی که در خصوص این اسناد و تورقوزآباد مطرح کرده بود مورد تمسخر قرار داده‌اند و حالا محسن رضایی با نادیده گرفتن تمامی آن اظهارات، در واقع آن ادعاها را تکذیب کرد و به اسرائیل رسما اعلام کرد اظهارات این کشور در خصوص سرقت اسناد هسته‌ای و آنچه که در خصوص تورقوزآباد مطرح کرده صحت دارد.
مقام‌‌های جمهوری اسلامی آنقدر درگیر رقابت و کوبیدن یکدیگر هستند که بدون در نظر گرفتن منافع ملی و امنیت ملی ایران برای آنکه طرف مقابل در سطح رسانه‌ها کم اهمیت و ضعیف نشان دهند حاضر هستند که حتی اسرار جمهوری اسلامی را نیز در مقابل رسانه‌ها به نمایش بگذارند تا ثابت کنند که رقیب آنها در انجام وظایف امنیتی خود کوتاهی کرده است.
این در حالی است اسرائیل حتی از انتظار اخبار مربوط به دست داشتن خود در عملیات سری و محرمانه و خرابکارانه و تروریستی در سراسر جهان و به ویژه در ایران خودداری کرده است و تاکنون هرگز حتی برای خودنمایی هم به هیچ کدام از اقداماتی که در ایران انجام داده، اشاره ای نکرده است و هرگز به صراحت اعلام نکرده است که در این حملات و اقدامات دست داشته است.