منازعه درون دولت و نحوه مقابله با ویروس کرونا

ظاهرا شعارها و ضعف‌های سعید نمکی وزیر بهداشت در مدیریت کرونا در کنار عدم موفقیت وی، صدای دولت ر ا هم درآورده است و سطح انتقاد از حوره‌ی عمومی فراتر رفته و به گوش دولت هم رسیده است.
پس از آنکه محمود واعظی رئیس دفتر روحانی بی‌انکه نامی از سعید نمکی ببرد، از رفتار دوگانه‌ی وی در مواجهه با کرونا انتقاد کرد و اظهار داشت نمی‌توان موفقیت‌ها را به نام دستگاه زیرمجموعه خود دانست و عدم توفیق‌ها را به گردن دیگران قرار دارد، حسن روحانی رئیس جمهور هم با اشاره به موج جدید بیماری در کشور با بیان اینکه همه باید به هم کمک کنند، اظهار داشت فعلا زمان شعار و سخنرانی نیست و زمان عمل است.
وی همچنین با اشاره به اینکه واکسن می‌تواند در مقابل مرگ و میر مصونیت بالایی ایجاد کند، بر ضرورت اقدام سریع برای واردات واکسن تاکید کرد و همچنین به شرکت‌های خصوصی هم اجازه داد به هر میزان که می‌توانند واکسن مورد تایید را وارد کنند.
این در حالی است که نحوه‌ی توزیع واکسن هم موضوع دیگری است که وزارت بهداشت متهم اصلی ان است و این دستگاه بی‌آنکه مسئولیت آن را بپذیرد، همچنان از مسئولیت خود در این خصوص شانه خالی می‌کند.
در شرایطی که مشخص نیست واکسن‌های واردشده در کشور در اختیار چه کسی قرار دارد و به چه مصرفی رسیده است که با وجود واردات واکسن هنوز همان مقدار واردشده هم تزریق نشده است، گزارش‌ها حاکی از وجود واکسن در بازار آزاد به قیمت های چند هزار برابری است و در حالی که قیمت هر واکسن حداکثر ۳۵۰ هزار تومان است تا مبلغ ۶۰ میلیون تومان هم در بازار آزاد به فروش می‌رسد.
متهم اصلی در این خصوص نیز وزارت بهداشت و شخص وزیر است که با ضعف مدیریتی خود به راحتی اجازه داده است که واکسن به بازار سیاه وارد شود و چنین چالش‌هایی را به وجود بیاورد.