امکان بازگشایی کامل سایت نطنز بعد از خرابکاری و تقاضا برای پاسخگویی

بالخره بعد از بیان اخبار ضدو نقیض در مورد میزان خسارت وارده به سایت غنی سازی نطنز سارا فلاح عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازدید روز سه شنبه اعضای کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت شهید احمدی روشن نطنز گفت غنی‌سازی در سایت نطنز متوقف نشده است، و بر اساس اظهارات کارشناسان و متخصصان سایت نطنز سانتریفیوژهای جدید حداکثر تا اواسط اردبیهشت جایگزین خواهد شد.
«وی گفت بر اساس مشاهدات ما برعکس آنچه رسانه‌های معاند و اسراییلی عنوان کرده بودند، خسارت‌ وارد شده به این سایت بالا نیست و به زودی بازسازی آن به پایان می‌رسد.وی گفت براساس مشاهدات تیم اعزامی، بخش برق رسانی سایت آسیب دیده بود. زمانی که برق‌رسانی دچار آسیب می‌شود، طبیعی است که سانتریفیوژهای نصب شده هم دچار خسارت می‌شوند.وی افزود در همین زمان کوتاه بعد از خرابکاری بخشی از تاسیسات بازسازی شد. حجم ماشین‌هایی که دچار خسارت شده بودند هم خیلی کم بود.وی گفت بیشتر سانتریفیوژهای نصب شده در سایت از نوع IR1 بودند که سازمان انرژی اتمی در پی این خرابکاری به دنبال جایگزین کردن آنها با سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 است.ومتخصصان و کارشناسانی که در سایت شهید احمدی روشن فعالیت می‌کنند، قویا تاکید داشتند که در کوتاه‌ترین زمان که حداکثر تا اواسط اردیبهشت ماه خواهد بود، جایگزینی سانتریفیوژهای جدید انجام خواهد شد و نسل جدید ماشین‌ها برای غنی‌سازی به کار گرفته می‌شوند.
وی گفت ‌علاوه بر این غنی سازی شصت درصد نیز از روز گذشته آغاز شده و همه متخصصانی که در سایت حضور دارند با روحیه بالا مشغول فعالیت هستند. وی گفت مماشات با اسراییل در این زمینه به هیچ وجه قابل قبول نیست و ایران باید پاسخ جدی بدهد و دشمنان ایران این پیام را دریافت کنند که جمهوری اسلامی بر امنیت خود حساسیت دارد و هیچ گروه و رژیمی نمی‌تواند آن را خدشه دار کند وی گفت .رژیم اسراییل می‌خواهد دست ایران را به نفع آمریکا در مذاکرات خالی کند. به عبارتی آمریکایی ها می‌خواهند در سایه تهدید و ترور ایران پای میز مذاکره بنشیند که برای جمهوری اسلامی قابل قبول نیست.
بنظر میرسد .فضای جدید تحت اقدام اسراییل جنبه جدیدی برای شعارهای رادیکالها ایجاد کرده است و ممکن است تحت فشار انها جمهوری اسلامی دست به اقدام تلافی جویانه بزند که تبعات ان میتواند خطرناک باشد .