هشدار آمریکا و متحدان اروپایی درباره غنی سازی شصت درصدی

وزیر خارجه آمریکا و متحدان اروپاییش به غنی سازی شصت درصدی واکنش نشان دادند . آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که به همراه وزیر دفاع آمریکا و دبیر کل ناتو در مقر سازمان آتلانتیک شمالی در بروکسل حضور داشت در واکنش به اقدام جمهوری اسلامی در اعلام آغاز غنی سازی شصت درصدی گفت که ایالات متحده این اقدام را با جدیت پیگیری خواهد کرد واین اقدام جدیت ایران را در مذاکرات هسته‌ای زیر سوال می‌برد.آقای بلینکن گفت آمریکا در مذاکرات هسته‌ای برای بازگشت به برجام جدی است و حالا باید ایران جدی بودن خود را نشان دهد.
بریتانیا، فرانسه، و آلمان نیز از تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی اورانیوم در سطح شصت درصد ابراز نگرانی کردند
در بیانیه مشترک سه کشور گفته شده با توجه به اینکه تولید اورانیوم با غنای بالا گام مهمی در مسیر تولید سلاح هسته ای به شمار می رود، اقدامی خطیر و جدی است و ایران هیچ نیاز غیرنظامی معتبری به غنی سازی در این سطح ندارد. انها بدون محکوم کردن اسراییل گفتند با توجه به تحولات اخیر، با هر اقدام هر عضو که موجب اوج گیری تنش شود، مخالف هستیم و از ایران درخواست می کنیم از پیچیده تر و دشوارتر کردن روند دیپلماتیک، خودداری کند.
.این در حالیست که سخنگوی سازمان انرژی اتمی مدعی شد که اورانیوم غنی شده شصت درصد برای استفاده در تولید عنصر مولیبدن جهت به‌کارگیری در ساخت انواع رادیوداروها می‌باشد،.