مواضع وزیر بهداشت علیه سخنان روحانی

مواضع وزیر بهداشت علیه سخنان روحانی
در حالی که وضعیت شیوع کرونا در ایران روز به روز وخیم‌تر می‌شود، سعید نمکی وزیر بهداست و رییس ستاد مقابله با کرونا به جای برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه برای کنترل و کاهش کرونا همچنان به گلایه‌های خود از مسئولان و مردم ادامه می‌دهد وبا کنایه به دیگران در تلاش است تا با سلب مسئولیت از خود، همنچان مشکلات موجود را به دیگران منتسب کند واز خود سلب مسئولیت کند. وی گفت من نمی توانم نظر کارشناسی خود را بخاطر هم صدایی تغییر دهم که طعنه به حسن روحانی بود .
وی همچنین با بیان این موضوع که در امریکا ۱۱۱ میلیارد دلار برای مقابله با کرونا اختصاص یافته و در ایران فقط یک میلیارد دلار بار دیگر ادعا کرد که این یک میلیارد دلار هم به وی داده نشده است. آین چندمین بار است که سعید نمکی ادعا می کند که یک میلیارد دلار اختصاص‌یافته از صندوق ذخیره‌ی ارزی به وزارت بهداشت داده نشده است. این در حالی است که این یک میلیارد دلار برای جبران تمامی خسارت‌های مربوط به کرونا اختصاص یافته بود و از ابتدا هم قرار نبود که تنها در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد. این پول علاوه بر تامین برخی از مشکلات درمانی و جبران برخی کاستی‌های و کمبودهای وزارت بهداشت، عمدتا برای جبران خسارت کسانی که به خاطر شیوع کرونا آسیب دیده بودند، در اختیار دولت قرار گرفت و قرار نبوده است که تمام در اختیار وزارت بهداشت باشد.
وزیر بهداشت همچنین از اقدامات خود و ستاد مقابله با کرونا در خصوص مدیریت کرونا دفاع کرد و اظهار داشت اتفاقاتی که در خصوص شیوع کرونا در کشور افتاده است، هیچ ربطی به این کمیته ندارد. وی اظهار داشت آنچه در این خصوص گفته می‌شود بی‌انصافی است. وی همچنین در حالی که تمامی امکانات برای مقابله با کرونا را در اختیار داشته است، اظهار داشت کمیته مقابله کرونا حداکثر وقت‌گذاری و تدبیر به موقع را در این خصوص داشته است، و انتقادی در خصوص مدیریت بر کرونا به این کمیته وارد نیست.
سعید نمکی در بخش دیگری از اظهاراتش به اعتما مردم به خود اشاره کرد و دلیل این اعتماد را صداقت خود با مردم دانست. این در حالی است که هیچکدام از ارزیابی‌های حاکی از حمایت و اعتماد مردم به سعید نمکی نیست و بدیهی است که اولین متهم ضعف مدیریت در کرونا به عهده‌ی سعید نمکی قرار دارد. وی در عین حال افزود هرگز حاضر به پذیرش حرف غیرکارشناسی در خصوص سلامت مردم نیست. این ادعا در حالی توسط نمکی ابراز می‌شود که وی نه تنها تاکنون نسبت به اظهارات غیرکارشناسی واکنشی علمی نداشته است، بلکه به راحتی اجازه داده است که هرگونه اظهارنظر غیرعلمی و غیرتخصصی به عنوان نظریه‌ای درباره‌ی کرونا مطرح شود. وی همچنین اظهارات غیرتخصصی و متعصبانه علی خامنه‌ای درباره‌ی واکسن کرونا را اظهاراتی کاملا تخصصی خوانده بود و گفته بود که اظهارات وی کاملا تخصصی و علمی است.