واکنش به شکایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور

بدنبال شکایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حسن روحانی رییس جمهور که بنظر میرسد فضا سازی جدیدی در راستای بی اعتبار سازی وی و نیز جناح اصلاح طلبان در انتخابات می باشد و اینکه کلیه مشکلات کشور را به روحانی نسبت دهند و نقش سیاست رهبر درحوزه سیاست خارجی در ایجاد چنین وضعییتی و تحریمهای اقتصادی را نادیده بگیرند . حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی در واکنشی گفت نتیجه عدم‌مشارکت مردم در انتخابات اسفند 98به تصاحب اکثریت مجلس از سوی تفکر و افرادی منجر شده است که به جای گره‌گشایی از مسائل مردم و کشور مدام بازی‌های بچگانه طراحی می‌کنند.
وی در بحث ابلاغ قوانین مصوب مجلس از سوی قوه مجریه در قانون اساسی گفت در زمان ریاست‌جمهوری بنی‌صدر بود که به‌دلیل بی‌توجهی او در مقام رئیس قوه مجریه به مصوبات مجلس وقت در بازنگری قانون اساسی این اختیار به اختیارات رئیس قوه مقننه اضافه شد که اگر دولت طی 10 روز از اجرای قانون مجلس سر باز زد یا به هر دلیلی ابلاغ آن را به تعویق انداخت، رئیس مجلس رأساً می‌تواند وارد میدان شود و خود قانون را از طریق اعلام در روزنامه رسمی ابلاغ کند؛ ابلاغی که دولت را ملزم به اجرای آن خواهد کرد.
وی افزود مجلس در دفاع از مصوباتش نیازی به جنجال‌آفرینی یا ماجراجویی ندارد. قانون روشن است و اختیارات آن عیان. اما اینکه مجلس یازدهمی‌ها در اقدامی مثل رویکرد دیروزشان بحث شکایت از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه را مطرح می‌کنند حکایت از آن دارد که جمعی در تلاشند تا از هر فرصتی برای رودررویی و کشمکش سیاسی و جناحی استفاده کنند.
مرعشی افزود در شرایطی که اولویت‌های اساسی کشور پرداختن به امور و دغدغه‌های مردم است و مشکلات معیشتی و اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می‌کند و نیازمند همراهی، هماهنگی و همدلی قوا با هم برای چاره‌جویی از این مشکلات است جمعی در خانه ملت و به نام مردم به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که ماحصلش جز افزایش هزینه‌های جناحی نیست. این جمع متأسفانه در آستانه انتخابات به‌گونه‌ای گام بر می‌دارند و رفتار می‌کنند که گویی می‌خواهند رقیب را تمام و کمال به گوشه رینگ هدایت کنند.
وی گفت البته این روند یعنی به راه انداختن بازی‌های بچگانه برای حاشیه‌سازی‌های مکرر و جنجال‌آفرینی بی‌ثمر از سوی مجلس اگرچه با هدف جلب توجه افکار عمومی و تخریب رقیب انتخاباتی صورت می‌گیرد اما می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
به این معنا که مردم در لابه‌لای این رفتارهای هیجانی و جناحی حاشیه سازان متوجه شوند نتیجه عدم‌مشارکت جدی‌شان در انتخابات اسفند 98به تصاحب اکثریت مجلس از سوی تفکر و افرادی منجر شده است که به جای گره‌گشایی از مسائل مردم و کشور مدام بازی‌های بچگانه طراحی می‌کنند و به همین دلیل عزمشان را جزم می‌کنند که با مشارکت در انتخابات سطح افراد انتخابی را بالاتر ببرند
مجلس شورای اسلامی از کمترین آرا لازم برخوردار است و به گونه ای مهندسی شده است که برای رهبری مجتبی خامنه ای از هماهنگی لازم برخوردار باشد . این وضعییت سبب شده افراد مبتدی وکم دانش به ویژه از میان روحانیان و افراد باسابقه در سپاه پاسداران به ان وارد شوند که این بحثها وشو های انتخاباتی هم از آن ناشی میشود